• Aplicatia Dormio s-ar putea infiltra ti-ar putea influenta visele.
  • Agențiile de publicitate au contactat deja creatorii aplicației.
  • Dream hacking este conceptul de infiltrare a viselor unei persoane pentru a plasa reclame comerciale.

Dream hacking este conceptul de infiltrare a viselor unei persoane pentru a plasa reclame comerciale, și este mai aproape de a deveni realitate decât te-ai aștepta. În 2020, cercetătorii de la MIT au inventat o aplicație, Dormio, si un dispozitiv portabil cu senzori de urmărire a somnului care, în termeni simpli, ar putea influența visele subiecților testați.

Aplicatia funcționează prin redarea anumitor sunete pe măsură ce subiectul intră într-o anumită etapă a somnului cunoscută ca „stare de tranziție”, acea etapă în care nu ești chiar adormit, dar nici complet treaz). Un indiciu audio îndemna subiecții testelor să se gândească la un cuvânt, de exemplu „copac”. Rezultatele arata ca 70 la sută dintre subiecți au avut într-adevăr vise în care apăreau copaci – ceea ce dovedește că visele noastre pot fi influențate direct de stimuli externi.

Pentru specialiștii în marketing, asta pare a fi o oportunitate de aur și, potrivit unui sondaj recent realizat de Asociația Americană de Marketing din New York în rândul a peste 400 de profesioniști din domeniul marketingului, peste trei sferturi dintre aceștia intenționează deja să utilizeze tehnologia dream hacking încă din 2025.

Recomandări

ALTMAN PORNEȘTE RĂZBOIUL CU GOOGLE
100 LIDERI MONDIALI DAU STARTUL JO
CE ÎNSEAMNĂ TULBURAREA ARFID?
CE ESTE TULBURAREA ARFID?
CE DESTINAȚII VIZITEZI VARA ASTA?
UNDE CONDUCI ÎN WEEKEND?

S-au făcut deja experimente cu acest sistem de piratare a viselor?

Exista precedente. În urmă cu mai bine de zece ani, agenția de publicitate BBDO Germania a testat un sistem de difuzare a unor mesaje prin ferestrele trenurilor, care erau auzite doar atunci când o persoană își sprijina capul de geam.

În 2021, berea Coors a făcut un pas mai departe, oferind oamenilor o ladă de bere la preț redus dacă participau la un experiment numit „Incubarea viselor targetate, o formă de publicitate nemaiîntâlnită până acum”. Un soundscape de opt ore, disponibil online, ar fi trebuit să influențeze ascultătorii să viseze la Coors în noaptea dinaintea Super Bowl. Cei care au participat la experiment l-au descris ca detul de inspaimantator.

Dar ceea ce îi îngrijorează acum pe cercetătorii în domeniul viselor sunt implicațiile etice ale dream hacking-ului, atunci când acesta are loc fără consimțământ. De exemplu daca este introdus în coloanele sonore ale filmelor și emisiunilor TV, ca un fel de plasare de produse la un cu totul alt nivel.

Membrii cheie ai echipei de cercetare din spatele Dormio au fost deja contactați de agenții de publicitate și de companii de tehnologie care doresc să profite de această tehnologie

Citește și: