Ce se întâmplă cu mașina electrică pe caniculă? Recurrent a analizat 7.500 de modele și un singur brand impresionează

Tranziția de pe piața auto către vehicule electrice are parte de un obstacol neașteptat: încălzirea globală. Temperaturile extreme afectează autonomia mașinilor electrice într-o bună măsură. Iar cei de la Recurrent au analizat 7.500 de modele pentru a-și face o idee cât de răspândită e problema.

Când vine vorba de mașinile electrice, vedem mereu acele cifre date de producător cu autonomia: 500, 600 de kilometri. Însă acele numere sunt mereu valabile doar pentru condițiile ideale. Adică o temperatură optimă, un drum drept fără pantă și condus prudent, fără să fie apăsată prea tare pedala de accelerație. Ei bine, analiza Reccurent alterează una dintre condițiile ideale și anume temperatura de afară.

Ce se întâmplă pe caniculă? Și au făcut grafice cu fiecare din cele 7.500 de modele testate, indiferent că vorbim de mașini de la Hyundai, Ford sau Chevrolet. Majoritatea modelelor au următorul șablon: căldura face ca pe grafice să apară o creștere a autonomie, pentru ca apoi să aibă loc o scădere bruscă. Sunt și cazuri în care autonomia scade din prima.

Singurul brand care impresionează din acest punct de vedere, cu o autonomie constantă chiar și pe caniculă este Tesla. De asemenea, astfel de situații în care bateria este solicitată îi scad pe termen lung durata de viață.

Ce poți face pentru a o prelungi? Principalele sfaturi ar fi folosirea unui încărcări mai lente, evitarea încărcării până la 100% și evitarea folosirii mașinii când temperaturile sunt extreme. Pentru că așa cum nici nouă nu ne place căldura, nici bateriei de pe mașină nu-i prea place.

Citește și

Exit mobile version