- PwC: 58% din executivi nu par convinși de eficiența măsurilor de prevenție
- PwC: 2 din 3 companii declară că au implementat proceduri de scădere a riscului de fraudă
- PwC: 6 din 10 companii derulează constant programe de training pentru prevenirea fraudei
Frauda cibernetică este un fenomen care a căpătat amploare în ultima perioadă. Potrivit unui sondaj făcut Price Waterhouse Coopers, companie de consultanță și audit, 47% din companiile analizate de ei au fost victimele fraudei cibernetice în ultimii 2 ani.
În primul rând trebuie să avem grijă cum ne furnizăm datele noastre personale. O spune avocatul Adrian Cuculis. De cele mai multe ori, incidentele apar din cauza unei neglijențe.
„O factură care practic pare legitimă la prima vedere, doar că tu niciodată nu ai colaborat cu furnizorul respectiv. Trimitem mai departe către departamentul contabil, contabila plătește factura și te trezești cu niște bani trimiși te miri pe unde”, a explicat avocatul Adrian Cuculis.
Atacurile pot ținti unul sau mai multe calculatoare. O spune Radu Puchiu, specialist în digitalizare. Trebuie să existe un minim de educație digitală în orice companie.
„De multe ori fraudele sunt făcute între cunoscuți. Am lăsat unui prieten parola, am intrat la el pe calculator pe contul meu de email. Există site-uri pentru a vedea dacă parolele noastre sau adresa de email este deja folosită pe undeva pe internet”, a completat sursa citată.
Îți prezint acum câteva soluții pe care le poți implementa în compania ta. Dacă respecți acești pași, riscul de fraudă ar putea să scadă considerabil.