• Un profesor de la Univ. din Maryland folosește un software care generează întrebări de examen oral personalizate pentru fiecare student.
  • Tot mai mulți profesori cred că examenele orale personalizate sunt o alternativă viabilă la testele scrise standardizate.
  • Pe măsură ce A.I. avansează, sistemul educațional va trebui să găsească noi modalități de evaluare.

Pe măsură ce chatbot-urile cu inteligență aritificială, precum ChatGPT devin mai populare, mai mulți profesori încep să se îngrijoreze că elevii sau studenții le vor folosi pentru a copia la teme și examene scrise. Ca răspuns, unii învățători explorează metode alternative de evaluare, cum ar fi examenele orale cu o tehnologie nouă, arată un articol publicat pe EDSurge, parte a ghidului „For Education, ChatGPT Holds Promise and Creates Problems.” 

Un profesor de la Universitatea din Maryland a început să utilizeze un software care generează întrebări de examen oral personalizate pentru fiecare student. Software-ul elimină posibilitatea de copiere și îi oblige pe studenți să demonstreze oral că au înțeles materia.

Alte universități au început să integreze tehnologia de recunoaștere vocală în evaluări pentru a detecta dacă studenții citesc de pe un script.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Poate tehnologia să reînvie examentul oral

Inteligența artificială ar putea fi cheia pentru revitalizarea examenelor orale în educație. Doi studenți de la Universitatea Stanford, Joseph Tey și Shaurya Sinha, au dezvoltat o unealtă numită „Sherpa”. Această tehnologie este concepută pentru a ajuta educatorii să evalueze cât de bine înțeleg lecțiile elevii, prin intermediul conversațiilor verbale.

Iată cum funcționează Sherpa: primul pas solicită profesorilor să încarce lectura sau să permită studenților să încarce eseuri scrise. Apoi Sherpa generează o serie de întrebări despre text pentru a evalua înțelegerea studenților a conceptelor cheie. Unelte oferă opțiunea de a înregistra audio și video al conversației sau doar audio.

Sherpa folosește inteligența artificială pentru a transcrie înregistrarea audio și pentru a identifica zone în care răspunsurile studenților par să fie incorecte. Profesorii pot să revadă înregistrarea sau transcrierea pentru a evalua răspunsurile studenților.

Joseph Tey explică importanța acestei abordări, afirmând: „Cred că ceva ce este neglijat în multe sisteme educaționale este abilitatea ta de a purta o discuție și să argumentezi în legătură cu propriile tale lucrări.” Viitorul cere ca studenții să dezvolte abilități moi esențiale și abilitatea de a-și comunica ideile eficient.

Limitările inteligenței artificiale și viitorul examenelor orale

Cu toate acestea, unii experți în examenele orale tradiționale, precum Stephen Dobson, decan al educației și artelor de la Universitatea Central Queensland din Australia, au îngrijorări cu privire la soluțiile bazate pe A.I. Dobson se teme că uneltele A.I precum Sherpa ar putea întâmpina dificultăți în atingerea unuia dintre principalele avantaje ale examenelor orale: capacitatea de a adapta întrebările în funcție de răspunsurile studenților.

Joseph Tey răspunde la această preocupare, afirmând că Sherpa este conceput să structureze întrebările într-un mod care să imite examenele orale tradiționale, ajustându-și abordarea în funcție de răspunsurile studenților. Tey subliniază că Sherpa folosește cadrul teoretic al Profunzimii Cunoașterii pentru a ghida întrebările, asigurând că întrebările ulterioare se aliniază cu nivelul de înțelegere al studenților.

Citește și: