• În deșerturile Arabiei Saudite, guvernul țării a inițiat un proiect ambițios de 800 de miliarde de lire sterline pentru a construi un oraș al viitorului.
  • Dacă va fi finalizată, metropola cu pereți în oglindă, numită „Linia”, va avea o lungime impresionantă de 75 de mile și va avea zgârie-nori de sticlă, un râu artificial, un port plutitor octogonal și chiar o stațiune de schi sintetică.
  • Conceput de prințul moștenitor Mohammed bin Salman, se spune chiar că orașul va avea roboți și alte sisteme AI pentru a satisface fiecare capriciu al a aproximativ nouă milioane de viitori rezidenți.

Mulți au pus la îndoială fezabilitatea proiectelor Mega-Orașe sau Orașele Inteligente, având în vedere costurile uimitoare și provocările logistice semnificative ale construirii a ceva atât de luxuriant într-unul dintre peisajele cele mai inospitaliere din lume, relatează Metro UK.

Net City, China

În 2020, gigantul tehnologic chinez Tencent și-a dezvăluit planurile pentru Net City – un „oraș al viitorului” fără mașini, aproximativ de mărimea Monaco, care este în prezent în construcție în Shenzhen.

Conform proiectelor actuale, acest „oraș într-un oraș” va oferi pietonilor spații verzi și vehicule autonome prioritare pe peste 22 de milioane de metri pătrați de dezvoltare urbană construită peste râul Pearl.

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI

NBBJ, firma americană din spatele planurilor pentru noul cartier, a declarat: „Nu este menită să fie o insulă izolată și sigură – este un oraș vibrant. Oamenii vor trece prin el, se vor conecta și va fi un hub vital pentru Shenzhen.

Nusantara, Indonesia

Situat pe coasta de est a insulei indoneziene Borneo, Nusantara este de așteptat să aibă aproximativ 990 de mile pătrate până la momentul în care ar trebui să fie finalizată în 2045.

Se pare că guvernul țării intenționează să folosească orașul drept o nouă capitală, un gest simbolic către centralizare, având în vedere criticile istorice conform cărora politicile au fost mult prea concentrate pe insula Java, unde se află actuala capitală Jakarta.

BiodiverCity, Malaezia

Se așteaptă ca între 15.000 și 18.000 de locuitori să se mute pe trei insule artificiale de pe malul insulei Penang, Malaezia, odată ce dezvoltările urbane în formă de crin se vor finaliza cândva după 2030.

Cu eforturi mari pentru a proteja biodiversitatea zonelor de coastă și a altor habitate naturale din jurul orașelor, fiecare dintre insule va fi, de asemenea, conectată printr-o rețea de transport pe apă, aer și terestru, acordând prioritate motocicliștilor și pietonilor.

Woven City, Japonia

Descris de dezvoltatorul său – producătorul de automobile Toyota – ca un „laborator viu”, Woven City este o dezvoltare urbană aflată în prezent în construcție la poalele Muntelui Fuji din Japonia.

Se preconizează că orașul va găzdui inițial aproximativ 360 de locuitori, cu o creștere dorită la cel puțin două mii în viitor. Potrivit site-ului web Toyota: „Acest număr va include angajații și cercetătorii Toyota, care vor putea testa și dezvolta tehnologii precum inteligența artificială într-un mediu real.”

În timp ce multe dintre orașele de pe această listă se sprijină complet în estetica metalului și sticlei SF, compania susține că majoritatea clădirilor din Woven City vor fi construite din lemn, folosind tehnici tradiționale executate de roboți industriali.


Orașul plutitor, Maldive



Maldivele au făcut lucrurile cu un pas mai departe decât Malaezia, construind un oraș care nu numai că plutește de fapt pe apă, dar care permite și habitatelor de corali să se dezvolte de-a lungul cartierelor sale.

Un site web al inițiativei spune: „Orașul plutitor al Maldivelor se bazează pe cultura locală a acestei națiuni de navigatori. Maldivienii au o relație puternică cu marea, așa că viața pe apă este aliniată cu cultura și istoria lor.”

Forma orașului în sine este inspirată de structura așa-numitului „coral creier”, reflectând modul în care „obiectivul de a trăi cu natura și de a învăța să îmbunătățim și să respectați coralul natural este în centrul dezvoltării”.

Proiectul pare să se apropie de finalizare, guvernul afirmând că vânzările vor începe în curând și că sunt deja deschise la manifestări de interes.

Eko Atlantic, Nigeria


La fel ca și orașul Tencent’s Net din China, guvernul statului Lagos din Nigeria s-a angajat să construiască un oraș al viitorului – de data aceasta, în Oceanul Atlantic.

În prezent în construcție pe Insula Victoria, adiacentă capitalei țării, proiectul a fost comercializat ca o ofertă de a rezolva „penuria cronică de proprietăți imobiliare în megaorașul cu cea mai rapidă creștere din lume”.

Dar dezvoltarea a fost supusă focului repetat de la locuitori, care spun că lucrările în curs au provocat o eroziune semnificativă a coastei în zonă, inundațiile care au rezultat obligând mulți oameni să se mute.


Oceanix Busan, Coreea de Sud

Un alt oraș plutitor, Oceanix Busan a fost conceput de guvernul sud-coreean ca o soluție la penuria severă de terenuri din jurul orașului Busan, despre care se estimează că va deveni mai acut pe măsură ce efectele schimbărilor climatice vor fi resimțite mai grav în viitor.

Programată pentru finalizare anul viitor, cu sprijinul Națiunilor Unite ca „prototip” pentru modul în care inițiative similare ar putea fi implementate în întreaga lume, oficialii din Busan au descris noua dezvoltare ca „un cartier interconectat care adaugă spațiu suplimentar celui de-al doilea oraș ca mărime din Coreea de Sud. .’

Este de așteptat ca Oceanix Busan să fie bine adăpostit de fenomene meteorologice extreme, datorită locației sale într-o lagună protejată.

Fiecare „platformă”, așa cum sunt cunoscute cele trei componente ale orașului, va oferi spațiu pentru aproximativ 12.000 de rezidenți și vizitatori, cu planuri de extindere la până la douăzeci de platforme în viitor.

Dezvoltatorii au mai susținut că „orașul plutitor va genera însuși 100% din energia necesară”, fiecare cartier „tratându-și și reumplendu-și propria apă, reciclându-și resursele și furnizând agricultura urbană”

Masdar City, Ue

O comunitate urbană din Abu Dhabi, orașul Masdar a fost construit de filiala omonimă a companiei de investiții Mubadala, deținută de stat, cu scopul de a deveni „cel mai durabil oraș ecologic din lume” până în 2016.

Mulți cred că proiectul de 22 de miliarde de lire sterline finanțat de stat nu a reușit, totuși, să fie la înălțimea hype-ului. După aproape 20 de ani, districtul acoperă în prezent mai puțin de o șesime din suprafața pentru care a fost destinat inițial și găzduiește doar 5.000 din cei 45.000 de rezidenți anticipați.

Cu toate acestea, dezvoltarea rămâne în curs de desfășurare, cu o serie de start-up-uri, precum și sediul regional Siemens situat în district.

Telosa, SUA

O creație a antreprenorului miliardar Marc Lore, Telosa iese în evidență față de alte intrări de pe această listă nu pentru obiectivele sale de sustenabilitate sau eco-conștiință, ci pentru principiile sale de proprietate.

Lore a spus că viziunea sa este ca terenul pe care este construit orașul să fie în întregime deținut de o „dotare comunitară”, de fapt un fond de investiții independent condus de o organizație non-profit.

El crede că acest lucru va permite investitorilor să profite de creșterile viitoare ale valorii acelui teren pentru a finanța dezvoltarea Tesola în viitor. Totuși, rămâne încă în faza de planificare, chiar și o locație pentru proiectul ambițios încă de stabilit.

Orașul Akon, Senegal

În urmă cu cinci ani, rapperul și antreprenorul senegalez-american Akon a uimit lumea cu planurile sale de a construi un nou oraș inspirat de Wakanda, țara africană fictivă din filmele Marvel Black Panther.

Planurile inițiale se lăudau cu o estetică afrofuturistă uluitoare, Akon susținând, de asemenea, că economia orașului va funcționa în mare parte pe moneda sa Akoin omonimă.

În timp ce prima fază de construcție era programată să fie finalizată până în 2023, proiectul a fost, din păcate, afectat de întârzieri și controverse repetate.

O mare parte din aceasta se concentrează în jurul unui proces din 2021, în care unul dintre foștii parteneri de afaceri ai Akon a susținut că Akon City a fost probabil „o înșelătorie” pentru a strânge bani de la investitori și de la statul senegalez.

Citește și