• Meta, firma mamă a Facebook și Instagram, lucrează la o aplicație de sine stătătoare pentru o rețea socială bazată pe text.
  • Aceasta ar putea rivaliza atât cu Twitter, cât și cu concurentul său descentralizat, Mastodon.
  • Twitter se luptă să își păstreze baza de publicitate de la preluarea platformei de către Elon Musk, la sfârșitul anului trecut.

Meta lucrează la o aplicație de sine stătătoare pentru o rețea socială bazată pe text. Aceasta ar putea rivaliza atât cu Twitter, cât și cu concurentul său descentralizat, Mastodon.

Un purtător de cuvânt a declarat pentru BBC: „Explorăm o rețea socială descentralizată de sine stătătoare pentru schimbul de de text. Credem că există o oportunitate pentru un spațiu separat în care creatorii și personalitățile publice pot împărtăși noutăți punctuale despre interesele lor” .

O aplicație asemănătoare Twitter ar permite Meta să profite de haosul actual din cadrul companiei conduse de Elon Musk, unde reducerile de costuri au fost galopante. Twitter se luptă să își păstreze finațarea din publicitate de la preluarea platformei de către Musk la sfârșitul anului trecut.

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

Companiile și-au retras investițiile după ce Twitter a decis să restabilească conturile suspendate și să lanseze o verificare a conturilor plătite, lucru care a facilitat escrocilor să se dea drept companii.

Potrivit MoneyControl, noua aplicație se va numi P92 și va permite utilizatorilor să se conecteze prin intermediul acreditărilor lor existente de pe Instagram. Aplicația Meta se va baza pe un cadru similar cu cel care alimentează Mastodon, un serviciu asemănător Twitter care a fost lansat în 2016.

Noua aplicație va fi descentralizată – nu va putea fi gestionată după bunul plac al unei singure entități, nu va putea fi cumpărată sau vândută. Planurile Meta vin într-un moment în care cea mai mare platformă a sa, Facebook, se luptă să atragă atenția unui public mai tânăr. De asemenea, a investit masiv în metaverse, o lume virtuală în care utilizatorii interacționează și lucrează – care încă nu s-a concretizat.

Aplicația sa, Instagram, se confruntă, de asemenea, cu o concurență acerbă deoarece creatorii de conținut sau influencerii de succes abandonează platforma pentru TikTok. Nu a fost clar când Meta va lansa noua aplicație.