• În centrul orașului Cluj-Napoca este prima stradă smart din țară
  • Pe strada smart, găsești stații de încărcare electrică pentru mașini și trotinete
  • Strada smart a costat 1,2 milioane de euro, din fonduri europene
  • România trebuie să se alinieze Pactului Verde European
  • UE oferă sprijin financiar țărilor afectate de trecerea la economia verde
  • România va primi 3,5 miliarde de euro pentru trecerea la economia verde.

Primăria Cluj-Napoca a plătit 1,2 milioane de euro pentru prima stradă smart din România. Banii au venit de la europeni, pe baza unui proiect al administrației locale. Strada smart are spații de încărcare pentru mașini și trotinete, prize USB pentru telefoane și iluminare inteligentă.

Clujenii sunt încântați de idee. Nicolae face taximetrie de ani buni și, pentru că s-au înmulțit stațiile de încărcare în oraș, are de gând să-și cumpere o mașină electrică.

Nicolae Popa, șofer taxi electric: „În primul rând pentru poluare, în al doilea rând e și mai ieftin și mai rentabil. Cu stațiile e ok. S-au făcut acum în mai multe locuri și în parking-urile supraterane. Sperăm că o să mai facă mai multe pentru că mașinile se înmulțesc de la o zi la alta.”

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

România va primi 3,5 miliarde de euro de la UE pentru trecerea la economia verde

Și asta nu este tot, mai sunt 50 de troleibuze și 10 autobuze pentru transportul elevilor. Toate electrice. Au costat aproape 9 milioane de lei. Investiția va duce la fluidizarea traficului din centrul orasului și la reducerea poluării la primele ore ale dimineții.

Lucian Tudoran, șofer mașină electrică: „E bine și pentru aer și pentru sănătate. Urmăresc fenomenul de ceva timp, de câțiva ani și tot mai multe mașini electrice, tot mai mulți oameni care știu despre ce este vorba.”

România va primi de la Uniunea Europeană 3,5 miliarde de euro pentru trecerea la economia verde. Pactul Verde European, cel mai scump instrument de până acum, urmărește reducerea emisiilor până în anul 2050.