• Majoritatea întreprinderilor au dificultăți în atragerea de noi furnizori sau clienți din cauza preocupărilor legate de fraudă.
  • Acest proces este cauzat de de creșterea tehnologiilor generative de inteligență artificială.
  • Unul dintre cele mai frecvente tipuri de fraudă este cunoscut sub numele de „compromitere a e-mailului de afaceri”.

Un nou raport arată că majoritatea întreprinderilor întâmpină dificultăți în atragerea de noi furnizori sau clienți din cauza preocupărilor legate de fraudă. Procesul este cauzat de creșterea tehnologiilor generative de A.I., scrie Fox Business.

Raportul realizat de Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) și Thomson Reuters a constatat că afacerile sintetice create de escroci și potențialele amenzi sau acțiuni de reglementare sunt primele două preocupări ale organizațiilor atunci când se angajează cu un nou client sau furnizor.

Sondajul a constatat că 61% dintre întreprinderile intervievate au declarat că este moderat sau extrem de dificil să se integreze un nou furnizor, în timp ce 52% au spus același lucru despre integrarea unui nou client.

Recomandări

MACRON: EUROPA POATE MURI
XI MERGE LA PARIS
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ
E-SKIN IMITĂ ATINGEREA UMANĂ
PROGNOZA METEO DE PAȘTE

„Rețelele de crimă organizată sunt sofisticate și, de obicei, sunt înaintea curbei în ceea ce privește adoptarea oricărei tehnologii noi”, a declarat Dori Buckethal, vicepreședinte al Thomson Reuters Risk & Fraud Solutions, pentru FOX Business.

Buckethal a explicat că societățile comerciale sunt preocupate de daunele aduse reputației dacă fac afaceri cu un escroc. Pe lângă taxele și amenzile de reglementare, se constată că lucrează cu persoane sau entități comerciale sancționate. În plus, dolarii pierduți de companii din cauza fraudei afectează acționarii și părțile interesate.

Unul dintre cele mai frecvente tipuri de fraudă este cunoscut sub numele de „compromitere a e-mailului de afaceri”. Procesul implică un escroc care falsifică e-mailul unei întreprinderi legitime. De exemplu, în industria imobiliară, dacă un infractor știe că o tranzacție financiară va avea loc la un anumit moment, va ataca compania în avans pentru a schimba un număr de rutare ca să trimită o plată în contul său, în mod fraudulos.

Chiar și în timp ce întreprinderile se confruntă cu utilizarea inteligenței artificiale generative de către infractori, acestea găsesc modalități de a valorifica A.I. pentru a-și îmbunătăți procesele interne de cunoaștere a clienților și de cunoaștere a furnizorilor.

Mai mult de jumătate dintre întreprinderile intervievate pentru raport au declarat că intenționează să utilizeze A.I. și învățarea automată în aceste scopuri în anii următori.

Citește și