• Oamenii preferă imaginile cu alimente generate de inteligență artificială, care se dovedesc a fi mai atractive decât fotografiile reale cu alimente.
  • Cercetătorii au cerut unui număr de 297 de participanți să evalueze imaginile alimentare reale sau generate de A.I. pe o scară de la „deloc apetisant” la „extrem de apetisant”.
  • Atunci când participanții nu cunoșteau procesul de creare a imaginii, versiunea generată de A.I. a fost constant evaluată ca fiind semnificativ mai apetisantă decât imaginea reală a mâncării.

Săptămâna aceasta este săptămâna globală a nutriției și hidratării, iar cu această ocazie, cercetătorii au anunțat o descoperire intrigantă. Oamenii preferă imaginile cu alimente generate de inteligență artificială, care se dovedesc a fi mai atractive decât fotografiile reale cu alimente. Descoperirea a fost publicată în Food Quality and Preference .

În urma cercetărilor, rezultatele arată că imaginile generate de AI au luat fața pozelor reale, realizate de o simplă cameră de fotografiat. În cadrul studiului, cercetătorii au cerut unui număr de 297 de participanți să evalueze imaginile alimentare reale sau generate de inteligența artificială pe o scară de la „deloc apetisant” la „extrem de apetisant”.

Imaginile au prezentat o gamă de alimente naturale, procesate și ultraprocesate, de la mere și morcovi la milkshake-uri de ciocolată și cartofi prăjiți. Când participanților li s-a spus cum a fost creată fiecare imagine, fie prin fotografie, fie prin inteligență artificială, ei au avut tendința de a evalua versiunile reale și cele generate de A.I. ca fiind la fel de atractive.

Recomandări

POPULARITATEA AMERICII ESTE ÎN DECLIN
TRIMITEM PATRIOT UCRAINEI?
SE RĂCEȘTE VREMEA
NOI IPAD-URI DE LA APPLE
CAMILLA ÎNDEAMNĂ COPIII LA CITIT
PRINȚUL HARRY MERGE ÎN UK

Imagine nerealistă a alimentelor

Cu toate acestea, atunci când participanții nu cunoșteau procesul de creare a imaginii, versiunea generată de A.I. a fost constant evaluată ca fiind semnificativ mai apetisantă decât imaginea reală a mâncării.

Pe lângă reclama pozitivă, adică tentația de a lua ceva doar pentru că arată bine, acest lucru ridică îngrijorarea specialiștilor, deoarece astfel de imagini „pefecte” ar putea promova consumul de alimente nesănătoase indusă de indicii. Prin inteligență artificială ar putea împinge consumatorii către un standard nerealist al modului în care ar trebui să arate alimentele naturale, care pot dăuna eforturilor de sustenabilitate.

Citește și