- Trei miliarde de oameni stau lunar pe Facebook, iar jumătate de români petrec trei ore zilnic pe platforma Meta.
- George Butunoiu, sociolog: ,,Facebook este un instrument util pentru afaceri”.
- Ana Bulai, sociolog: ,,Mesajele negative au impact mai mare decât mesajele pozitive”.
Trei miliarde de oameni stau lunar pe Facebook potrivit unui raport de la Meta. Jumătate din români petrec trei ore zilnic pe platforma de socializare. În topul preferințelor se află Facebook, Instagram și Tik-Tok.
Sociologii susțin că Facebook nu este doar o rețea de socializare, ci și un mijloc pentru a face profit în lumea business.
,,Sunt câștiguri evidente, foarte mari,dar mai ales pentru cei din Business. Practic, e acum imposibil să mai faci un business fără să mai plătești la Facebook reclama să ajungi la atâția oameni. Oricum ar fi, este un tool foarte eficient pentru business”, transmite George Butunoiu, sociolog, pentru ALEPH NEWS
Dar sociologii atrag atenția că mesajele negative de pe rețelele de socializare pot avea impact negativ asupra utilizatorilor.
,,Despre noi spune multe acest lucru și în primul rând se schimbă registrul comunicării. Mesajele pe rețelele de socializare sunt scurte, de aceea tindem să gândim în fraze scurte și categorice. Mesajele pe rețelele de socializare sunt extraordinare. De aceea, este o preponderență a mesajelor negative care atrag sentimente mai repede decât mesajele pozitive, de aceea, avem cuvinte tari, de mai multe ori, și ele negative…”, a avertizat Ana Bulai, sociolog, pentru ALEPH NEWS.
Compania META a fost acuzată în 2018 de Uniunea Europeană că ar fi permis trollilor ruși să facă propagandă pentru a promova ieșirea Marii Britanii în 2016, dar și pentru că nu a respectat datele confidențiale ale utilizatorilor.