• UE ia în calcul taxarea giganților Big Tech.
  • Facebook și Google ar putea plăti bani europenilor.
  • Australia a impus deja o astfel de taxă.
  • Facebook și Google trebuie să plătească editorii de conținut.
  • Facebook a amenințat cu interzicerea distribuirii știrilor.

Uniunea Europeană dă share și-l face pe Mark Zuckerberg de la Facebook să apese pe dislike! Ca-ntotdeauna, la mijloc sunt banii!

Parlamentarii europeni se iau după australieni. Aceștia vor să taxeze giganții Facebook și Google pentru că distribuie știrile produse de presa națională. Și Facebook și Google au amenințat că pleacă din Australia. „O să mai vedeți pe Facebook doar ce postează mama, nu știri!” – amenință Facebook.

Josh Frydenberg, politician australian: „Nu ne poate amenința cineva, pentru că facem ce este corect pentru cetățenii noștri!

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Financial Times scrie că Uniunea Europeană a dat deja share la câteva pagini din proiectul guvernului australian.

Alex Saliba, europarlamentar: „Există o problemă în ceea ce privește dezechilibrul care există în puterea de negociere a acestor mari platforme. Trebuie să rezolvăm problema dezechilibrului care există în puterea de negociere a acestor mari platforme”.

„Această chestiune atacă modelul fundamental de business al acestor companii”

Despre ce înseamnă taxarea giganților din tehnologie ori un conflict cu ei, ne spune Dragoș Stanca, șeful biroului de audit digital din România.

Judecând după valoarea companiilor și după cifra de afaceri, multe dintre țările planetei sunt mai mici decât giganții din tehnologie. E o problemă foarte complicată. Evident că anumite argumente aduse pe masă de giganții din technologie sunt semi-valide, dar valide pentru ei. Problema este că această chestiune atacă modelul fundamental de business al acestor companii și implementarea acestor măsuri ar fi extraordinar de costisitoare. În acest moment, platformele de tip Facebook, YouTube, Google și altele fac ceea ce se numește o parsare a conținutului pe care îl produc diverse companii. Tot ecosistemul Google și Facebook este gândit pentru democratizarea relației dintre producătorii de conținut și consumatori și între clienți și consumatori. Sunt, astfel, două componente, dar se vorbește adesea doar despre prima”, a spus Dragoș Stanca, șeful biroului de audit digital din România.