• Peste 40 de companii aeriene au intrat în faliment anul acesta
  • Mai puține companii aeriene înseamnă bilete de avion mai scumpe
  • Companiile aeriene au înregistrat pierderi de 77 de miliarde de dolari

Din cauza crizei, tot mai multe companii aeriene ocupa un loc pe lista falimentului. Firmele care dețin capital sunt gata să preia rutele părăsite și să se extindă.

Cu cât vor fi mai puțini actori pe piață, prețurile biletelor se vor modifica. Virgin Australia, Miami Air International, Thomas Cook şi Flybe sunt câteva nume de pe lista companiilor aeriene care s-au prăbușit în lupta cu criza. În timp ce Norwegian – până de curând un mare operator pe piaţa europeană – a intrat în insolvenţă.

La polul celălalt, Ryanair este în căutarea oportunităţilor pentru a stabili dominaţia irlandeză asupra spaţiului aerian european, iar Wizz Air a deschis peste 20 de rute în ultimele luni doar din România. Companiile aeriene românești, Tarom și Blue Air depind de creditele acordate de stat.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„În prima fază când e în perioda de presiune să zicem, ca să preia rutele vor fi tarife mai mici. După ce se consolidează, au preluat și au dispărut ceilalți normal că atunci se joacă cu tarifele. În sensul că le crește ca să își acopere investiția inițială”, a spus Gheorghe Răcaru, fost CEO Blue Air.