• România alocă puțin sub 3 milioane de euro anual pentru promovarea turismului.
  • România a eșuat în promovarea turistică în plan extern.
  • Turismul a crescut datorită antreprenorilor, dar statul român nu a știut să valorifice potențialul. 

Industria turismului din Uniunea Europeană, inclusiv România, a înregistrat o redresare solidă în primul semestru din 2023, cu un număr record de nopți petrecute în unitățile de cazare , comparativ cu anii anteriori. Creșterea a fost alimentată în mare parte de turismul internațional.

Peste 11 milioane de turiști au vizitat România în primul semestru din 2023, iar peste 2 milioane dintre aceștia au fost turiști străini, confort datelor Eurostat.

„Din fericire, România este o țară sigură, care atrage turiști, dar din păcate, nu avem o promovare puternică și Ministerul Turismului, Economiei, ar trebui să aloce 20 de milioane de euro pe an pentru promovare, dar ce mă bucură e că într-adevăr, turismul începe să își revină. Am avut un vârf înainte de pandemie, în 2019 au fost 3 milioane de turiști străini și mă refer la cei care s-au cazat la hoteluri și în structuri de cazare, nu cei care au venit la rude, doar că avem nevoie de o promovare mult mai puternică”, a explicat Traian Bădulescu, jurnalist și scriitor de turism.

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
XI JINPING RESTRUCTUREAZĂ ARMATA
CÂT ȚINE TINEREȚEA?
BIDEN CĂLĂTOREȘTE CU MARINE ONE
PAPA VIZITEAZĂ O ÎNCHISOARE DE FEMEI
IOHANNIS CAUTĂ JOB LA C.E.

România a eșuat în promovarea turistică în plan extern, iar statul român nu și-a îndeplinit menirea de a crea un brand de țară și de a finanța promovarea externă.

Citește și: