• Călătoriile internaționale vin adesea cu o diferență de fus orar, ceea ce poate îngreuna experiența vacanței și a felului în care ne acomodăm la întoarcerea acasă.
  • Experții au creat o listă cu sfaturi care sa ne ajute să combați simptomele cauzate de decalajul de fus orar atunci când călătorim cu avionul.
  • Termenul „jet lag” descrie simptomele fizice și cognitive pe care le resimt oamenii atunci când călătoresc rapid prin mai multe fusuri orare.

Călătoriile internaționale vin adesea cu o diferență de fus orar, ceea ce poate îngreuna experiența vacanței și a felului în care ne acomodăm la întoarcerea acasă. Experții au creat o listă cu sfaturi care sa ne ajute să combați simptomele cauzate de decalajul de fus orar atunci când călătorim cu avionul.

Termenul „jet lag” descrie simptomele fizice și cognitive pe care le resimt oamenii atunci când călătoresc rapid cu avionul prin mai multe fusuri orare. Din fericire, există câteva modalități simple de a atenua simptomele jet lag-ului și de a vă ajuta ceasul corporal să se adapteze.

Modificarea voluntară a fusului orar

În primul rând, decideți dacă merită să încercați să vă adaptați la noua oră. Dacă este vorba doar de o călătorie scurtă, ar putea fi mai logic să rămâneți la ora de acasă. Dacă este vorba de mai mult de trei zile, începeți să vă modificați în mod conștient ritmul intern – cum ar fi momentul în care dormiți, mâncați, faceți exerciții fizice și iesiti la soare – către noul fus orar.

Recomandări

UNGARIA E OUT
KENNEDY A VORBIT CU TRUMP
TRUMP SCOATE COLȚII LA KAMALA
SPORTIVII ROMÂNI SE PREGĂTESC DE J.O.
PRINȚUL PHILLIP AR FI IMPLICAT ÎN AFACEREA PROFUMO
MARINA SUA ARE PROBLEME DE 132 MLD $

Setează ceasul pe fusul orar al destinației

Dacă încercați să vă schimbați ceasul corporal, este o idee bună să începeți în avion. Setează-ți ceasul pe fusul orar al destinației și aliniază-ți activitățile în consecință.

Redu consumul de cofeină

Păstrați un consum redus de cofeină și alcool în timpul călătoriei. Acest lucru va fi mai bun pentru somn și hidratare și vă va ajuta la ajustarea ceasului corporal la noul fus orar.

Somnul

Atunci când vă adaptați la un nou fus orar, încercați să dormiți în timpul nopții locale și odihniți-vă doar atunci când aveți nevoie în alte momente. Somnoroacele scurte vă pot da un impuls pentru a trece peste activitățile de zi și de seară. Încercați să dormiți aproximativ 30 de minute și evitați siestele mai târziu în cursul zilei, pe măsură ce vă apropiați de ora reală planificată de culcare.

Importanța meselor

Disconfortul gastro-intestinal este un simptom al decalajului orar. Dacă ești predispus sau ai probleme cu burta în timpul călătoriei, limitează-te la mese mici și mănâncă atunci când ți-e foame. Corpul tău îți va spune când este pregătit pentru mâncare. Sfatul 3 despre cofeină și alcool se aplică și aici.

Activități exterioare

Ieșiți afară. Lumina soarelui este esențială pentru adaptarea la un nou fus orar. În funcție de schimbarea fusului orar, activitățile exterioare sincronizate corespunzător vă vor ajuta.

Citește și: