• Proiectul „România atractivă” obține finanțare de 8,6 mil. euro din PNRR.
  • Platforma digitală promovează 275 de obiective turistice din România.
  • Proiectul include 12 rute care promovează istoria și peisajele țării.
  • Cu ajutorul platformei, turiștii români și străini pot descoperi destinațiile din România.

Tu câte locuri de la noi din țară ai explorat? România Atractivă include o platformă digitală care îți pune la dispoziție 275 de obiective turistice, împărțite în 12 rute ce reflectă istoria, cultura și peisajele naturale ale țării.

Care sunt cele mai mari provocări în promovarea turismului în România?

„În cazul turismului românesc, cea mai mare provocare este promovarea, în primul și în primul rând. Avem nevoie de promovare și iată acest proiect constituie o alternativă a promovării oficiale care este efectuată de către ministerul de resort, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. 

Pentru a ne promova avem nevoie, pe lângă un buget mare, și iată, acest proiect are un buget chiar mai mare decât bugetul anual de promovare oficial al României, care e de câteva milioane de euro, undeva la 3 milioane de euro. 

Recomandări

POLONIA SPRIJINĂ UCRAINA
META PICĂ
PREZIDENȚIALELE RĂMÂN ANULATE
STARE DE URGENȚĂ ÎN MOLDOVA
CHINA SCHIMBĂ TACTICA
NOI LEGI ÎN IRAN

De asemenea, avem nevoie de identificarea unor produse turistice care ar putea fi de mare impact și ar putea să atragă turiștii străini de pe piețele țintă.Nu putem să ne promovăm doar eclectic, eterogen, cu o mie de atracții. E bine să identificăm anumite nișe.”, a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism, pentru Aleph News.

Poate deveni România o destinație turistică competitivă la nivel global?

„Da, poate deveni. Are șanse, sau cel puțin pentru început, la nivel european. Agenții de turist specializați pe incoming, pe atragerea turiștilor străini, au constatat în ultimii 10-15 ani mai ales, în special după ce am aderat la Uniunea Europeană și s-a mai mărit un pic numărul de turiști străini, au constatat că gradul de satisfacție al turiștilor care se întorc în țările lor din România este foarte mare. 

Din păcate, gradul de așteptare încă e destul de mic, pentru că nu avem încă o imagine. Nu mai avem imagine negativă. Slavă Domnului, cum aveam în anii 90, ținem minte că am avut mineriade, copiii străzii și multe, multe altele. Acum avem o imagine de la neutru, la spre bine, dar se poate mult mai mult. Pentru aceasta chiar avem nevoie de promovare”, a mai adăugat acesta.

Citește și