- Autorităţile mizează pe comunicarea de la om la om
- Gheorghiţă crede în puterea exemplului
- Guvernul spune că „are în vedere acțiuni concrete” de comunicare
- CNA a primit spre aprobare șase spoturi
Listele de așteptare la vaccin se subţiază, iar la Guvern e CO-VID de comunicare. În acest moment, nu există nicio campanie activă prin care românii să fie convinşi de importanţa vaccinului. Autorităţile mizează pe comunicarea de la om la om și cred în puterea exemplului.
Advertisment
„Cred că pe măsură ce vom vaccina mai multe persoane și în jurul acelor persoane vor fi persoane vaccinate, puterea exemplului va fi foarte importantă. Plecând de la datele sociologice, care ne arată în cine au oamenii încredere și spre surprinderea mea, oamenii nu au întotdeauna încredere în ce spun instituțiile statului. Au, mai degrabă, încredere în membrii familiei, în prietenii lor, în medicul de familie, în învățător, profesor, preot, pastor, primar și așa mai departe”, a spus Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare în România.
Guvernul insistă, într-un răspuns pentru Aleph News, că „are în vedere acțiuni concrete, țintite pe diferite grupuri de populație”. Câteva dintre aceste acţiuni enumerate: Platforma ROVACCINARE, conturi de Social Media, materiale postate de conturi ale institutiilor publice, conferințe săptămânale şi informări zilnice de presă. Participarea celor care se ocupă de campania de vacccinare la emisiuni de informare face parte tot din strategie.
Recomandări
Iar CNA a transmis Aleph News că a primit spre aprobare șase spoturi, pe care le va dezbate într-una dintre ședințele viitoare. Dacă autoritățile i-ar atrage pe cei nehotărâți, am fi foarte aproape de pragul de 70% necesar imunizării în masă. Adică, cele 10 milioane de cetățeni fix din strategia Guvernului.
Partenerii noștri