• Meta (Facebook) lansează în Spania Ray-Ban Stories, o pereche de ochelari inteligenți foarte asemănători cu ochelarii obișnuiți care pot înregistra până la un minut de video.
  • Dispozitivul va fi pus în vânzare astăzi în Spania, Austria și Belgia la prețul de 329 de euro.
  • Franța va fi și ea adăugată, pe 14 aprilie, la lista care, din septembrie anul trecut, include deja Statele Unite, Australia, Canada, Irlanda, Italia și Regatul Unit.

Meta (Facebook) lansează în Spania Ray-Ban Stories, o pereche de ochelari inteligenți foarte asemănători cu ochelarii obișnuiți care pot înregistra până la un minut de video. Dispozitivul va fi pus în vânzare astăzi în Spania, Austria și Belgia la prețul de 329 de euro. Franța va fi și ea adăugată, pe 14 aprilie, la lista care, din septembrie anul trecut, include deja Statele Unite, Australia, Canada, Irlanda, Italia și Regatul Unit, anunță La Vanguardia.

Ray-Ban Stories au o cameră de 5 megapixeli, cu lentile la ambele capete frontale ale ramei, care poate face fotografii sau înregistra clipuri video prin comenzi vocale sau cu ajutorul unui buton de declanșare integrat în ramă. Ochelarii dispun, de asemenea, de un sistem de difuzoare și de trei microfoane care vă permit să efectuați apeluri telefonice și să salvați înregistrarea.

Ochelarii puteau până acum să înregistreze 30 de secunde de video, dar această limită va fi mărită la 60 de secunde printr-o actualizare în aprilie anul viitor a aplicației Facebook View, disponibilă pentru iOS și Android. Facebook intenționează să introducă noi combinații de culori și nuanțe pentru lentile în următoarele săptămâni. Acestea vor fi disponibile în până la 28 de combinații diferite.

Recomandări

NU AJUNG ACASĂ!
TRUMP O ATACĂ PE CHENEY
SARKOZY E CONDAMNAT
USR VREA DEMISIA
IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA

Problemele legate de confidențialitate

Un astfel de dispozitiv ridică probleme legate de confidențialitate, așa că firma oferă un ghid pentru cumpărători cu privire la modul de utilizare corectă a acestuia.

Ochelarii care nu pot fi deosebiți cu ochiul liber de ochelarii normali, dar care pot capta fotografii și înregistrări video a ceea ce se află în fața lor, devin un element care ridică probleme de confidențialitate. Compania spune că, încă de la conceperea Ray-Ban Stories, a fost conștientă „de responsabilitatea pe care o implică asigurarea faptului că oamenii se simt confortabil și în siguranță când folosesc Ray-Ban Stories. Acest lucru este valabil atât pentru persoanele care poartă dispozitivul, cât și pentru cei din jurul lor”.

O lumină LED avertizează că se înregistrează sau se captează o fotografie. Facebook avertizează împotriva manipulării

De aceea, spune că a introdus caracteristici de confidențialitate direct în rama ochelarilor. O lumină LED se aprinde atunci când se face o fotografie sau se captează o înregistrare video. Dar acoperirea unui LED este prima tentație a cuiva care este dispus să încalce intimitatea altora. Compania avertizează cumpărătorii de Ray-Ban Stories împotriva unor astfel de practici.

Facebook a publicat ghiduri de utilizare „corectă” a ochelarilor, care apar și în aplicația Facebook View. Compania sugerează să opriți dispozitivul atunci când intrați într-un loc privat și să indicați clar persoanelor din apropiere când faceți o fotografie sau un videoclip.

Facebook le cere oamenilor „să fie prudenți atunci când fac fotografii cu minori”.

În plus, Facebook va dezvolta o campanie educațională în mai multe țări din UE pentru „a crește gradul de conștientizare cu privire la liniile directoare care trebuie urmate atunci când se poartă ochelari sau la necesitatea de a opri înregistrarea atunci când cineva din jurul tău îți spune să faci acest lucru”. Aceste orientări vor „avertiza oamenii să fie precauți atunci când fac fotografii cu minori”.