• Zelenski s-a adresat regizorilor, presei, și vedetelor precum Julianne Moore și Forest Whitaker.
  • Zelenski: „Este necesar ca lumea cinematografică nu fie tăcută”.
  • Președintele ucrainean a citat din Marele Dictator al lui Chaplin.

Cea de-a 75-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes s-a deschis cu Zelenski, care a invocat spiritul lui Charlie Chaplin. „Avem nevoie de un nou Chaplin care să demonstreze că cinematograful nu tace în fața războiului”, a spus președintele ucrainean.

Apariția surpriză a președintelui ucrainean la Cannes a stârnit aplauze din partea publicului. Este pentru prima dată când Zelenski vorbește la un astfel de eveniment. În martie, președintele ucrainean a fost refuzat de Academia Americană de film să țină un discurs. La începutul lunii aprilie, Volodimir Zelenski a intervenit în timpul celei de-a 64-a ediţii a Premiilor Grammy, echivalentul Oscarului pentru muzica americană, pentru a cere sprijin în favoarea ţării sale.

„Desigur, vom continua să luptăm. Și nu avem alternative, decât să luptăm pentru libertate. Și sunt sigur că dictatorul va pierde. Dar, ar trebui să auzim cuvinte ca în 1940, cuvinte care vin de pe toate ecranele lumii libere. Avem nevoie de un nou (Charlie) Chaplin, care să demonstreze că cinematograful timpului nostru nu este tăcut. Amintiți-vă cum suna atunci”, a menționat Volodimir Zelenski publicului de la Cannes.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Festivalul de la Cannes a interzis prezenţa delegaţiilor oficiale ruse, însă va prezenta filmul „Tchaikovski’s Wife” al regizorului rus Kirill Serebrennikov, exilat la Berlin, care a condamnat în mod deschis invazia Rusiei în Ucraina.

Festivalul de Film de la Cannes, aflat la cea de-a 75 ediţie, a anunțat că Ucraina va rămâne „în mintea tuturor„, spunând în aprilie selecţia sa care include mai multe filme. Vor fi prezente două generaţii de cineaşti ucraineni, Serghei Lozniţa pentru „The Natural History of Destruction”, despre distrugerea oraşelor germane de către aliaţi în cursul celui de-Al Doilea Război Mondial, dar şi tânărul Maksim Nakonechnyi pentru „Butterfly Vision” (Un certain regard).