• The New York Times și-a pierdut bifa albastră de pe Twitter după ce a afirmat că nu va plăti ca să rămână certificat.
  • Acest lucru l-a determinat pe Elon Musk să lanseze o rafală de insulte la adresa ziarului.
  • Bifa albastră aplicat lângă numele profilului a devenit însă, de la crearea sa în 2009, una dintre mărcile esențiale pe Twitter.

Contul oficial al publicației New York Times nu mai avea duminică bulina albastra rezervată pe Twitter pentru companii, după ce un tweet al lui Elon Musk a acuzat ziarul de „propaganda” , în timp ce rețeaua socială ca acest simbol de certificare să nu mai fie gratuit.

Bulina a fost însă încă prezentă pe conturile oficiale ale paginilor „lumea”, „călătorii” sau chiar „opinii” ale ziarului, scrie presa străină. Contul oficial al cotidianului are aproape 55 de milioane de abonați.

Dispariția certificării din contul New York Times vine după două tweet-uri ale proprietarului platformei, Elon Musk, care a comparat informațiile postate acolo cu „propaganda, nici măcar interesantă” și firul lui știri cu „echivalentul Twitter cu diaree, imposibil de citit” .

Recomandări

LASCONI INTRĂ ÎN TURUL 2
LE-O DĂM ÎN VOT!
CUVÂNTUL ZILEI
CINE ESTE CĂLIN GEORGESCU
CE SCRIE PRESA INTERNAȚIONALĂ
PNL VINE CU EXPLICAȚII

Abonament plătit

Sfârșitul certificării contului oficial al acestui cotidian american vine și a doua zi după lansarea noului program de certificare a platformei, care acum va fi acordată doar persoanelor sau organizațiilor care plătesc pentru a-l obține.

Twitter plănuiește să încaseze opt dolari pe lună pentru certificare pentru o persoană, unsprezece dolari prin magazinul de aplicații Apple și până la 1.000 de dolari pentru o afacere. Asta nu a însemnat că conturile deja certificate și-au văzut marca specifică dispărând sâmbătă dar noile conturi certificate sunt cele care vor fi ales abonamentul Twitter Blue .

Un purtător de cuvânt al New York Times a confirmat că acest ziar încă nu intenționează „să plătească pentru a menține certificarea conturilor noastre oficiale” și nu va rambursa jurnaliştilor săi care doresc să facă acest lucru în cont propriu în afara cazurilor „în care rămâne esențial pentru munca” a acestuia din urmă.

Deocamdată, nicio altă presă americană sau străină, nici vreuna dintre personalitățile care au anunțat că nu vor plăti nici pentru a-și menține certificarea contului, precum baschetbalistul LeBron James, nu și-au văzut semnul albastru, sau auriu, dispărând din contul lor.

Acest semn albastru aplicat lângă numele profilului a devenit însă, de la crearea sa în 2009, una dintre mărcile esențiale pe Twitter. Ea a fost curtată de conturi care doreau să fie certificate, permițând platformei să devină un forum sigur pentru vedete, politicieni, organizații și jurnaliști.

Miliardarul și armata sa de fani îl văd, dimpotrivă, ca semnul unui sistem pe două niveluri, separând ceea ce el prezintă drept „plebea” Twitter de o elită privilegiată. Potrivit lui Travis Brown, un dezvoltator de software specializat și în monitorizarea rețelelor sociale, peste 60.000 de persoane fizice sau entități aleseseră, duminică dimineață, să plătească pentru obținerea sau menținerea certificării. Cu toate acestea, a subliniat el, acestea sunt în mare parte „conturi mici, dintre care foarte puține aveau certificare înainte ”.

Citește și:

VIDEO. Într-o nouă piesă, Drake a preluat vocea lui Kim Kardashian despre divorțul ei de Ye

Shakira a plecat în vacanță cu fiii săi înainte de a se muta definitiv la Miami. Ce mesaj a postat artista

O americancă a ieșit la 34 de întâlniri în 19 țări. Uite ce a învățat