• Consiliul Național al Audiovizualului e autoritatea publică autonomă, care apără interesul public în domeniul audiovizualului
  • Pentru televiziuni sunt reguli, conținutul de pe internet e „la liber”

Pentru televiziuni, există CNA, care dă și suspendă licențe, plus avertismente și amenzi, când cineva încalcă regulile. Extindem perspectiva, pentru că spațiul public s-a modificat, odată cu apariția internetului.

Peste 10 milioane de utilizatori unici au avut ieri site-urile din România. Adică mai mult de 5 milioane de oameni, pentru că dacă intri de pe un alt dispozitiv sau browser ești numărat de două ori. Iar acești oameni accesează conținut care nu e în totalitate reglementat.

Spre exemplu, site-urilor pentru adulți, singurul element de siguranță e întrebarea dacă ai sau nu 18 ani. O întrebare la care nimeni niciodată nu a răspuns greșit. Altă problemă: în campania electorală, regulile pentru televiziuni sunt dure. Pe internet, candidații și partidele n-au nicio restricție. Deci cât de eficient e să avem un Consiliu al Audiovizualului care nu se ocupă și de site-uri?

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Dragoș Stanca, șeful BRAT – Biroul de Audit al Tirajelor: „Ideea unui control de tip tv in spaţiul virtual e de nedorit, în condiţiile în care drumul de la bune intenţii la implementare, când intervine factorul politic, nu e o situaţie fericită. Rezultatul va lăsa loc de abuzuri.(…) Soluţiile sunt mai complexe, ţin de modul în care platformele globale sunt dispuse să rezolve cu adevărat aceste probleme (…) când ar putea interveni Google şi Facebook? Când vor vrea cu adevărat, nu în viitorul apropiat.”