• Românii au cheltuit online în 2022 aproape 7 miliarde de euro, din care 2,6 miliarde de euro pe haine şi încălţăminte.
  • România are în jur de 100 magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
  • 55% din comenzile de 6,7 miliarde de euro din 2022 reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte și electronice. 
  • În Europa, ponderea cumpărăturilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. 

Cumpărăturile online sunt preferatele românilor. Anul trecut, au făcut achiziții de aproape 7 miliarde de euro, arată un studiu efectuat de Limitless Agency.

Din suma totală de 6,7 miliarde de euro cheltuiți online de către români, 2,6 miliarde de euro s-au dat pe haine și încălțăminte. Datele centralizate mai arată că piaţa de e-commerce din România are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi, din care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.

Venitul mediu per utilizator generat în e-commerce a fost de 467  euro, valoare care va ajunge la peste 870 euro, până în 2027, potrivit Limitless Agency.

Recomandări

7 LOCAȚII „BRIDGERTON"
CELE MAI VECHI DOVEZI ALE FUZIUNII
MAI SLĂBEȘTE-NE
FICO ÎȘI REVINE DUPĂ ATAC
NOI IMAGINI ÎN CAZUL LUI „DIDDY"
URSULA INVESTIGHEAZĂ DIN NOU META

Un alt rezultat interesant este faptul că 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.

Când vine vorba de frecvența cumpărăturilor, să știi că un român din cinci comandă în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, şi doar 12 procente comandă online de până la şase ori pe lună.

Ponderea cumpărăturilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, în Europa

Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului 25-34 ani. 87% dintre ei au achiziţionat bunuri online în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia, cu un adaos de 47%, Cehia, pe plus cu 41%, şi România, tot cu 41% mai mult. În 2022, 42% dintre utilizatorii de internet au comandat haine, inclusiv pantofi şi accesorii, 19% au comandat de la restaurante și fast-food, iar 17% au achiziționat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.

Citește și