• România alocă puțin sub 3 milioane de euro anual pentru promovarea turismului.
  • România a eșuat în promovarea turistică în plan extern.
  • Turismul a crescut datorită antreprenorilor, dar statul român nu a știut să valorifice potențialul. 

Industria turismului din Uniunea Europeană, inclusiv România, a înregistrat o redresare solidă în primul semestru din 2023, cu un număr record de nopți petrecute în unitățile de cazare , comparativ cu anii anteriori. Creșterea a fost alimentată în mare parte de turismul internațional.

Peste 11 milioane de turiști au vizitat România în primul semestru din 2023, iar peste 2 milioane dintre aceștia au fost turiști străini, confort datelor Eurostat.

„Din fericire, România este o țară sigură, care atrage turiști, dar din păcate, nu avem o promovare puternică și Ministerul Turismului, Economiei, ar trebui să aloce 20 de milioane de euro pe an pentru promovare, dar ce mă bucură e că într-adevăr, turismul începe să își revină. Am avut un vârf înainte de pandemie, în 2019 au fost 3 milioane de turiști străini și mă refer la cei care s-au cazat la hoteluri și în structuri de cazare, nu cei care au venit la rude, doar că avem nevoie de o promovare mult mai puternică”, a explicat Traian Bădulescu, jurnalist și scriitor de turism.

Recomandări

UE COOPEREAZĂ CU MOLDOVA
FLACĂRA OLIMPICĂ AJUNGE LA CANNES
CÂȚI BANI FACI DIN YOUTUBE
PIAȚA AUTO CREȘTE ÎN ROMÂNIA
CUM VA FI VREMEA
MERKEL ÎȘI PUBLICĂ MEMORIILE

România a eșuat în promovarea turistică în plan extern, iar statul român nu și-a îndeplinit menirea de a crea un brand de țară și de a finanța promovarea externă.

Citește și: