• Dintre maşinile testate, 14 au primit 5 stele (82%).
  • 3 automobile au primit câte 4 stele (18%).
  • Cele mai bune la teste s-au dovedit a fi Volkswagen ID.7 electric şi modelul chinez Nio ET5.

2023 a fost anul maşinilor electrice chinezeşti în Europa, care, deşi au încă o cotă de piaţă nereprezentativă, s-au dovedit a fi maşini foarte sigure. Aceste dovezi reies din raportul final referitor la 2023 întocmit de Euro Ncap, unde există mai multe vehicule chinezeşti alimentate cu baterii. Faţă de 2023, organismul a făcut 18 evaluări de siguranţă, dintre care 17 sunt pentru modele de maşini noi.

Cele 17 maşini au fost testate în conformitate cu revizuirile recente ale protocolului, care conţin numeroase cerinţe noi legate de prevenirea coliziunilor, protecţia împotriva accidentelor şi siguranţa după accident. În ceea ce priveşte evitarea coliziunilor, au fost incluse noi cazuri care includ motociclete.

Mai mult, în actualizarea ratingului din 2023, Euro Ncap a inclus şi evaluarea măsurilor de combatere a scufundării vehiculelor, care a devenit acum esenţială odată cu creşterea inundaţiilor din cauza schimbărilor climatice globale.

Recomandări

NU AJUNG ACASĂ!
TRUMP O ATACĂ PE CHENEY
SARKOZY E CONDAMNAT
USR VREA DEMISIA
IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA

Euro Ncap a actualizat apoi evaluările Adas pentru autoutilitarele comerciale, a lansat şase noi evaluări pentru conducerea asistată şi a reproiectat şi îmbunătăţit aplicaţia Euro Rescue.

În general, cele mai recente modele au avut rezultate bune în raport cu cele mai recente criterii: 14 maşini au primit 5 stele (82%) şi trei maşini 4 stele (18%). Niciuna nu a primit mai puţin de 4 stele. Cea mai bună performanţă generală a anului a fost obţinută de Volkswagen ID.7, care a ocupat primul loc, urmat foarte îndeaproape de Nio ET5.

Aproape toate maşinile evaluate în 2023 au fost premiate pentru că au un sistem de monitorizare a şoferului. Monitorizarea şoferului este un pas important în procesul de conducere asistată. Majoritatea maşinilor testate de Euro NCAP au avut sisteme de monitorizare directă, capabile să detecteze distragerea atenţiei şoferului, în timp ce cele cu sisteme indirecte pot monitoriza doar oboseala şoferului. 

Citește și