• Publicis plătește 350 mil. $ pentru că a făcut reclamă la opioide.
  • În criza opioidelor din SUA au murit 700.000 de oameni în 25 de ani.
  • Publicis a făcut campanii de promovare a opioidelor în rândul medicilor.

Cea mai mare companie de publicitate din Uniunea Europeană, Publicis, trebuie să plătească 350 de milioane de dolari în Statele Unite, în urma unui acord în justiție.

Francezii au lucrat pentru compania americană care a dus la criza medicamentelor pe bază de opiu în SUA, din cauza cărora au murit 700.000 de oameni în 25 de ani.

Între 2010 și 2019, Publicis a făcut campanii de marketing pentru a convinge medicii să prescrie medicamente pe bază de opiu, scoase pe piață inițial pentru durerile bolnavilor de cancer. Campaniile au funcționat, medicii au prescris din ce în ce mai multe medicamente, iar asta a dus la o creșetere foarte mare a abuzului de opiacee, a cazurilor de dependență și a deceselor provocate de supradoze.

Recomandări

NOUL PROGRAM DE GUVERNARE
DEZVĂLUIRILE PAPEI
COMISIA CONTRA TIKTOK
DIN TEXAS, SPRE MARTE
VINE BRADUL LA TINE
STARMER SPRIJINĂ UCRAINA

Publicis a transmis că toate campaniile sale au fost făcute în concordanță cu legile FDA, celebra agenție americană de reglementare. Și că, de fapt, cea mai mare influență asupra medicilor a avut-o lobby-ul familiei Sackler, proprietarii Purdue Farma, compania care a scos pe piață medicamentele.

Toți cei implicați în vânzarea opioidelor în Statele Unite plătesc pentru asta, de la producători, la distribuitori, farmacii și firmele care au promovat produsele. Acordurile de despăgubire semnate până acum se ridică la 50 de miliarde de dolari.

Citește și: