• Generația Z și milenialii caută o evadare nostalgică prin jocuri și jucării.
  • Activități precum sportul sau meșteșugurile devin din ce în ce mai populare printre adulți.
  • Joaca oferă beneficii dovedite pentru adulți, inclusiv ajutor în gestionarea anxietății și stimularea stării de spirit.

După ce au supraviețuit unei pandemii, inflației și crizelor de mediu, mulți adulți, în special generația Z și milenialii, par să se încline spre o formă nostalgică de evadare: jocul, conform NBC News.

Dorința de a se juca, pentru adulți, depășește doar jucăriile. Unii experți spun că oamenii s-au întors la activități precum sportul sau meșteșugurile, care încurajează acest sentiment de distracție.

Lisa Forbes, profesor clinic asistent în programul de consiliere de la Universitatea din Colorado Denver, a spus că acest lucru se datorează faptului că oamenii realizează că „viața este mai mult decât muncă” și că nu ar trebui să aștepte pensionarea pentru a se distra.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Joaca este adesea înțeleasă greșit ca „frivolă, ceva ce fac copiii”, a spus Forbes. Cu toate acestea, are beneficii dovedite pentru adulți, cum ar fi să-i ajute să facă față anxietății și să-și stimuleze starea de spirit. Forbes definește jocul ca o „abordare uşoară a vieţii în care poți reformula o situație astfel încât să fie trăită ca interesantă sau distractivă”. „Oamenii care sunt jucăuși tind să fie mai flexibili și creativi și au doar capacitatea de a găsi mai multă bucurie în viață, chiar și în lucrurile banale pe care oamenii le consideră de la sine înțelese sau le consideră negative”, a spus ea.

Barbie, emblema copilăriei

Andi Davids, șeful global de strategie la agenția de branding Bulletproof, atribuie filmului „Barbie” faptul că a ajutat la reinspirarea adulților. Filmul i-a făcut pe oameni să se întoarcă la interesele pe care le aveau în copilărie.

„Barbie”, care a fost un succes uriaș de box office, a ajutat la lansarea unor tendințe prin care femeile își recăpătau bucuriile tinereții. Publicul s-a îmbrăcat în roz și a cumpărat suveniruri pe tema Barbie, dezvăluindu-și bucuria asemănătoare cu a copiiilor.

Jocul servește, de asemenea, ca un instrument pentru a ajuta oamenii să facă față subiectelor dificile, a spus Davids. „Barbie”, a spus ea, a permis unor spectatori să exploreze problemele feminismului, patriarhatului și maturității printr-o poveste jucăușă și o lume cinematografică. Acest lucru le-a oferit unor femei spațiu pentru a simți și a discuta aceste probleme într-un moment în care drepturile femeilor au fost „provocate în sfera publică.”

Joaca naște comunități

Jocul poate, de asemenea, să unească oamenii și să dezvolte o comunitate. Mulți adulți s-au prezentat în grupuri mari pentru a vedea concerte ale artiștilor precum Taylor Swift și au făcut schimb de brățări de prietenie cu colegii participanți.

Potrivit lui Forbes, adulții din întreaga generație trebuie să se joace și mai mult. Ea a sugerat ca oamenii să înceapă să dezvolte o mentalitate jucăușă. Aceștia ar putea aborda într-un mod distractiv sarcinil precum întâlnirile sau naveta zilnică. O modalitate prin care Forbes face acest lucru este provocându-se să evite crăpăturile pe trotuar pe drumul către birou. „Viața de adult este cu adevărat stresantă și foarte serioasă”, a spus ea. „Joaca este o modalitate de a uniformiza acest lucru, astfel încât să nu ajungem într-un punct de epuizare.”

Citește și: