• Richard Plaud, care a construit acest turn de 7,19 metri în Saujon a primit World Guiness Record.
  • Anterior recordul i-a fost refuzat pentru că ar fi folosit tipul greșit de chibrituri.
  • Construcția modelului său a necesitat opt ani, 706.900 de chibrituri și 23 kg de lipici.

Turnul Eiffel construit din 700.000 de bețe de chibrituri  a lui Richard Plaud a fost omologat, în sfârșit, de Guinness Book, asta după ce la începutul lunii ianuarie acesta îi fusese refuzat.

De ce a fost inițial respins?

Anterior, Richard Plaud a fost informat de către Cartea Recordurilor Guinness că turnul său de 7,19 metri, care depășea lejer vechiul record cu peste jumătate de metru, nu se califică pentru că a folosit un tip greșit de chibrituri.

El a fost dezamăgit și a spus că o parte din visul lui a dispărut după ce acesta a lucrat la turul Eiffel 8 ani. Construcția a necesitat 706.900 de chibrituri și 23 kg de lipici. Ultima bucată de lemn a fost lipită cu grijă la 27 decembrie, la 100 de ani de la moartea inginerului Gustav Eiffel.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

După aceea, el a expus modelul la scară 1/45 și a contactat echipa Guinness World Records pentru ca aceasta să îi autentifice opera. Dar aici totul a luat o întorsătură greșită, deoarece Richar Plaud a făcut o eroare fundamentală. Dându-și seama că partea cea mai enervantă a lucrării urma să fie raderea a sute de mii de bucățele de sulf de pe fiecare chibrit, a contactat producătorul de chibrituri.

I-au furnizat kilograme de chibrituri fără sulf – cu alte cuvinte, bețe fără partea roșie de la capăt. Perfecte pentru construcții, dar, din punct de vedere tehnic, nu sunt chibrituri adevărate.

Guinness Book a decis să își revizuiască regulamentul și a aprobat, în cele din urmă, construcția cu bețe de chibrituri a lui Richard Plaud.  Construcția de 7,19 metri a fost validată de autoritățile Guinness Book.

Citește și