• Tesla a soluționat un proces de ucidere din culpă legat de un accident mortal din 2018.
  • Familia lui Walter Huang a intentat un proces după ce inginerul Apple a murit în timp ce mașina sa Tesla se afla în modul Autopilot.
  • Detaliile înțelegerii – care a avut loc chiar înainte de procesul planificat – nu au fost făcute publice.

După 6 ani, Tesla a soluționat procesul pentru moarte ilicită intentat de familia unui inginer Apple care a murit după ce o mașină a companiei s-a stricat în timp ce se afla în modul Autopilot, scrie Business Insider.

Detaliile înțelegerii, care a fost depusă luni, nu au fost făcute publice. Înțelegerea a venit chiar în momentul în care cazul urma să fie judecat luni la Curtea Superioară a comitatului Santa Clara din California.

Familia lui Walter Huang, un inginer în vârstă de 38 de ani de la Apple, a dat în judecată Tesla în 2019, susținând că SUV-ul Tesla Model X pe care îl conducea când a murit era „defect de proiectare”. Procesul a susținut că accidentul din 23 martie 2018 a fost cauzat de software-ul de pilot automat al Tesla.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Mai multe procese au fost intentate împotriva Tesla în legătură cu funcția Autopilot, dar se pare că aceasta este prima dată când compania a ajuns la o înțelegere, scrie The Washington Post.

Un proces civil dde lungă durată ar fi putut fi un show negativ pentru Tesla, dar un expert în tehnologii auto a declarat anterior pentru BI, înainte ca înțelegerea să fie făcută publică, că este puțin probabil ca firma să se confrunte cu consecințe grave.

Compania spune că Huang „nu era atent“ la volan

Tesla a depus o moțiune pentru ca înțelegerea să fie confidențială

În proces se menționează că Huang conducea pe autostrada 101 în Mountain View, California, apropiindu-se de o rampă de ieșire, când pilotul automat al Tesla a deviat mașina de pe banda desemnată și a intrat direct într-o barieră de beton.

O investigație efectuată de National Transportation Safety Board a stabilit că pilotul automat și neatenția lui Huang au fost factori probabili în producerea accidentului. NTSB a concluzionat că Huang se juca probabil un joc pe telefon înainte de accident.

Tesla l-a acuzat anterior pe Huang pentru accident în documentele depuse în instanță. Compania a declarat că Huang știa că mașina nu era „autonomă” și că „nu era atent”. Compania a spus că accidentul ar fi putut fi evitat dacă Huang ar fi fost atent.

Citește și