- Europa Centrală şi de Est devine o zonă tot mai atractivă pentru investitori.
- Brandingul Europei Centrale și de Est este una dintre provocări.
- Accesul la finanțare mai este unul dintre obstacolele pentru investiții.
Europa Centrală şi de Est devine o zonă tot mai relevantă pentru expansiunea internaţională a afacerilor, având în vedere perspectivele economice favorabile, se arată într-o analiză realizată de fintech-ul francez iBanFirst, referitoare la provocările companiilor din această regiune, conform Economedia. Accesul la finanțare este una dintre provocări, mai notează sursa citată.
Advertisment
Care sunt principalele avantaje și principalele dezavantaje pe care le are Europa Centrală și de Est?
„Investitorilor le place această zonă. A fost una ieftină, dar totuși riscantă. Percepția a rămas aceeași și acum, însă trebuie să trecem peste acest branding de zonă riscantă și ieftină. Pentru o bună perioadă de timp, investitorii își foloseau banii pentru producție, nu pentru cercetare. Noi trebuie să atragem investiții care creează valoare adăugată. Acest lucru înseamnă că trebuie să atragem centrele de cercetare ale companiilor. Avantajul nostru este că noi creștem economic foarte repede, astfel și business-urile cresc mult mai repede”, a declarat Răzvan Botea, editor la Ziarul Financiar, pentru Aleph News.
Recomandări
Citește și
- 500.000 de elevi au susținut astăzi Evaluarea Națională la Limbă și Comunicare. Expert: „Nu am văzut un raport de analiză la nivel de sistem educațional în care să văd rezultate și consecințe ale acesteia”
- Până la jumătate dintre muncitorii din ţări din afara UE ar putea pleca din România în căutarea unor salarii mai bune
- Peste 50% din companiile din Anglia au trecut la săptămâna de lucru de 4 zile. Ce efecte are asupra angajaților
Partenerii noștri