• Cea mai recentă mișcare de reducere a costurilor din Big Tech este aplatizarea sau eliminarea managementului de mijloc din organigramă.
  • Amazon, Meta, Salesforce și alții concediază angajați.
  • Eliminarea managementului de mijloc are consecințe pe termen lung.

Meta, Salesforce și Amazon au mai multe lucruri în comun dincolo de recentele lor concedieri de amploare. Ele sunt, de asemenea, exemplele unei noi tendințe de reducere a costurilor în Silicon Valley: Eliminarea managerilor de mijloc din organigramele lor, într-o tendință care a fost numită flattening” la fiecare companie, scrie Business Insider.

Pe măsură ce aceste companii prioritizează eficiența mai presus de orice altceva, ele mută mulți manageri în roluri pe care industria le numește adesea contribuitori individuali”. Pe hârtie, acest lucru înseamnă mai puțini manageri care gestionează manageri”, după cum a spus Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, și mai mulți oameni care codifică, proiectează sau vând.

Mișcarea are loc în timp ce marile companii din domeniul tehnologiei se resimt de consecințele supraangajării, pandemia transformându-se într-un beneficiu neașteptat pentru afacerile lor. Criticii au spus că aceste companii au angajat oameni pentru a face muncă falsă”, mai degrabă decât ceva semnificativ pentru rezultatele financiare.

Recomandări

MACRON: EUROPA POATE MURI
XI MERGE LA PARIS
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ
E-SKIN IMITĂ ATINGEREA UMANĂ
PROGNOZA METEO DE PAȘTE

Experții spun că acest tip de aplatizare are sens pe termen scurt – dar este posibil să aibă consecințe negative pentru aceste companii pe termen lung. Scăparea de managerii de mijloc poate fi o povară pentru cultura companiei, chiar dacă împiedică dezvoltarea carierei în rândul forței de muncă. În cele din urmă, poate avea ca rezultat o performanță globală mai scăzută a companiei.

Companiile analizează eficiența și constată că nu numai straturile, ci și aceste tipuri de structuri de performanță ineficiente și subiective nu mai sunt necesare”, a declarat Anna Tavis, profesor la școala de studii profesionale a Universității din New York. Există unele obstacole umane pe parcurs, deoarece este nevoie de o schimbare de mentalitate.”

Managerii de mijloc dau tonul în companie

În plus, managerii intermediari au o influență mai mare în formarea culturii unei companii și pot afecta dacă angajații se simt sau nu implicați în munca lor, după cum a relatat Aki Ito de la Insider. Analizele realizate de Gallup privind implicarea angajaților au constatat că ceea ce definește modul în care angajații se simt în legătură cu locul de muncă este dinamica specifică echipei, nu cea la nivelul întregii organizații. Cu alte cuvinte, managerii intermediari stabilesc ritmul și tonul.

Îndepărtarea a prea multe niveluri de management riscă să împovăreze managerii care rămân cu prea multă muncă și cu incapacitatea de a-și pregăti și supraveghea eficient subordonații direcți, a constatat raportul lui Ito.

Pe de altă parte, managerii eficienți pot duce, de asemenea, la performanțe mai mari din partea echipelor lor, potrivit unui raport recent al McKinsey.

Managerii buni cu relații puternice cu echipele pot conduce echipele lor la o performanță organizațională mai mare, pot conduce operațiuni organizaționale mai eficiente și pot asigura legătura dintre viziunea organizațională și execuție”, se arată în raport.

Este, de asemenea, notabil faptul că toate acestea se întâmplă în timp ce Big Tech împinge o întoarcere la birouri. Fără manageri eficienți, menținerea culturii companiei este și mai dificilă într-un mediu de lucru hibrid, a spus Tavis.

Majoritatea organizațiilor nu s-au gândit cu adevărat la acest lucru și, de multe ori, aceste decizii sunt luate la vârf, gândindu-se la eficiență, productivitate și am datele acum”, a spus Tavis. Așa gândesc și pot face asta, dar cred că vor exista unele provocări, deoarece nu este gândit în întregime.”

Citește și