• Mașinile electrice ar putea costa la fel ca cele pe benzină încă de la mijlocul anilor 2020.
  • Asta numai dacă cumpărătorii vor alege mașini mici, potrivit unei noi analize a Agenției Internaționale pentru Energie.
  • Majoritatea cumpărătorilor americani de mașini nu sunt interesați de vehicule mai mici și optează în schimb pentru SUV-uri.

În timp ce prețul este încă unul dintre cele mai mari bariere în calea adoptării pe scară largă a mașinilor electrice, vehiculele electrice ar putea costa la fel de mult ca cele pe benzină începând cu anul 2025, potrivit unei noi analize, dar există o avertizare, scrie Business Insider.

Asta atâta timp cât cumpărătorii vor cumpăra mașini mici, potrivit celei mai recente perspective globale a Agenției Internaționale pentru Energie privind vehiculele electrice.

Așteptările noastre actuale sunt că putem vedea paritatea prețurilor pentru mașinile electrice de dimensiuni mici și medii pe piețele din America de Nord și Europa undeva la mijlocul anilor 2020″, a declarat pentru Reuters Timar Guell, responsabilul pentru politica de tehnologie energetică al AIE.

Recomandări

RADU MAZĂRE A FOST ELIBERAT CONDIȚIONAT
ZELENSKI MERGE LA MADRID
VARA ÎȘI INTRĂ ÎN DREPTURI
PREMIERĂ ÎN MEDICINĂ
CUM CREȘTEM PRODUCȚIA DE PORUMB
VIVIENNE RENUNȚĂ LA NUMELE DE FAMILIE

Se vorbește mult despre momentul în care costul unui vehicul electric ar putea fi egal cu cel al unui vehicul cu motor cu combustie internă. Cu siguranță, există câteva modele electrice mai accesibile, susținute de ajutorul creditelor fiscale (deși limitate) pentru vehiculele electrice, iar costurile scad.

Cu toate acestea, EV-ul nou a costat în medie 58.940 de dolari în martie, conform Kelley Blue Book, în timp ce mașina nouă cu motor pe benzină a costat în medie 48.008 dolari. Paritatea ar fi foarte importantă pentru a stimula adoptarea vehiculelor electrice în SUA, care anul trecut reprezenta aproximativ 6% din piața americană.

Dar atingerea unui nivel de preț mai egal ar necesita un compromis din partea consumatorilor americani. În general, cumpărătorii de mașini din SUA se orientează în mare parte către SUV-uri și camionete. Cele mai bine vândute vehicule din țară anul trecut au fost Ford F-Series, Chevrolet Silverado, Ram pickup lineup și Toyota RAV4. Iar camioanele și SUV-urile sunt pe cale să reprezinte 78% din vânzările cu amănuntul de vehicule noi în această lună, potrivit J.D. Power.

Acești cumpărători de vehicule nu vor avea noroc pe termen scurt dacă vor să treacă la electricitate, dar așteaptă ca prețurile să scadă. Vehiculele electrice cu baterii mai mari au baterii de două-trei ori mai mari decât cele ale mașinilor mici, potrivit AIE, ceea ce necesită mai multe minerale critice care sunt costisitoare.

Pentru mașinile mai mari, cum ar fi SUV-urile și pick-up-urile, paritatea de cumpărare va veni probabil mai târziu, probabil în anii 2030″, a declarat Guell pentru Reuters.

Citește și