• O nouă epocă a zborurilor supersonice ar putea lua naștere.
  • În ultimii ani, numeroase companii au propus diferite concepte de avioane care promiteau călătorii super-rapide fără întreruperi.
  • În curând, aceste idei ar putea deveni realitate.

Un start-up european promite călătorii în timp record, cum ar fi rute de la Frankfurt la Sydney în 4 ore și 15 minute, sau de la Memphis la Dubai în 3 ore și 30 de minute, scrie CNN. Conceptul „Destinus” constă în zboruri alimentate cu hidrogen la o viteză de cinci ori mai mare decât cea a sunetului. Sistemul reduce durata zborului la mai puțin de un sfert din durata călătoriilor aeriene comerciale actuale.

Cu sediul central în Elveția și cu o echipă de aproximativ 120 de angajați în spate, răspândiți în Spania, Franța și Germania, „Destinus” a fost înființată în 2021. Primele sale două prototipuri au efectuat cu succes zboruri de testare și sunt pe cale să înceapă testarea zborului propulsat cu hidrogen. Cel de-al treilea prototip al său, Destinus 3, urmează să efectueze zborul inaugural anul acesta.

Martina Löfqvist, managerul de dezvoltare a afacerii companiei, a explicat modelul și a spus că echipa speră să deschidă în sfârșit noua eră a călătoriilor hipersonice.

Recomandări

KENNEDY A VORBIT CU TRUMP
MESSI NU MAI JOACĂ ÎN MLS ALL-STAR GAME
TRUMP SCOATE COLȚII LA KAMALA
COLEGI DE APARTAMENT
CHEATLE RECUNOAȘTE EȘECUL
EPOCA ABUZURILOR PE INSTAGRAM

Combustibilul

„Există diferite abordări pentru a face acest lucru”, spune Löfqvist. În timp ce alți concurenți de top din domeniu, cum ar fi Boom Supersonic, „se concentrează mai mult pe dezvoltarea machetelor și pe înțelegerea modului în care funcționează și pe încercarea de a face să funcționeze aceste aeronave pilotate, noi mergem direct la zboruri autonome”. Strategia este de a dezvolta drone de dimensiuni mai mici înainte de a le extinde pentru a deveni aeronave mari pilotate sau care transportă pasageri, a precizat managerul.

Costurile

Planurile companiei depind în mare măsură de capriciile pieței hidrogenului, pe care Löfqvist recunoaște că nu o controlează, dar experții estimează că prețurile vor scădea. Luna trecută, Destinus a achiziționat compania olandeză OPRA, numită acum Destinus Energy. Löfqvist spune: „Acest lucru înseamnă că putem avea venituri încă din acest an, deoarece au deja turbine cu gaz care sunt construite și vândute. Vom avea acum nu doar partea aerospațială a avioanelor hipersonice, ci vom avea și unele dintre aceste aspecte energetice în cadrul companiei”.

Pe lângă investițiile private și finanțările publice pe care le-a obținut deja, în aprilie 2023 a primit subvenții în valoare de 26,7 milioane de euro de la guvernul spaniol pentru a-și extinde capacitățile de propulsie cu hidrogen. Destinus speră că aceste venituri suplimentare o vor ajuta să facă față provocărilor care au dus la eșecul altor proiecte supersonice și hipersonice. Löfqvist subliniază că firma vizează o abordare „realistă” „acum că mediul de finanțare este puțin mai dur”.

Dacă vei putea urca în avioane hipersonice până în anii 2040, dacă vei lua micul dejun în Shanghai și vei ajunge la Sao Paulo imediat după prânz, s-ar putea să mai fie câteva obstacole tehnologice, de mediu și financiare de depășit până atunci, sunt previziunile specialiștilor.

Citește și