China nu mai vrea mașini americane. Ce spune CEO-ul Ford despre vânzările companiilor auto

mașini second hand

mașini second hand

Constructorii auto chinezi le dau bătăi de cap companiilor auto americane, mai ales pe măsură ce impulsul din spatele vehiculelor electrice se accelerează – iar acest lucru ar putea forța companii precum Ford și GM să ia unele decizii dificile, scrie Insider.

În afară de Tesla, mărcile auto populare din SUA au pierdut anul trecut teren important în China, cea mai mare piață auto din lume și de o importanță critică pentru producători. Vânzările de mașini ale GM acolo au scăzut cu 20% față de 2021, în timp ce vânzările Ford au scăzut cu 33,5%, potrivit firmei de consultanță Automobility Ltd.

„Piața s-a schimbat total”, a declarat Jim Farley, CEO-ul Ford, reporterilor la un eveniment caritabil organizat joi la Detroit. „Va trebui să regândim ce înseamnă marca Ford într-un loc precum China”.
Acest lucru este valabil mai ales pe măsură ce vehiculele electrice ocupă un loc central, a spus Farley, menționând că a aflat că mărcile de lux care se descurcă cel mai bine pe piața chineză vând doar vehicule electrice.

Cota de piață a producătorilor chinezi de EV-uri în China a crescut cu 17% în 2022, în timp ce cea a producătorilor auto străini a scăzut cu 11%. O parte din acest lucru poate fi atribuită capacității companiilor auto chineze de a construi mașini mai bune și mai ieftine, în special EV-uri, pe care consumatorii sunt dornici să le cumpere.

Pe măsură ce industria și-a revenit după Marea Recesiune, iar China a devenit piața auto cu cea mai rapidă creștere (și cea mai favorabilă vehiculelor electrice) din lume, companiile auto americane s-au grăbit să intre pe această piață. Însă, pe măsură ce tensiunile politice dintre China și SUA se intensifică, activitatea în China începe să devină un risc mai mare pentru companiile americane.

Citește și

Exit mobile version