• Turbulențele în zona Orientului Mijlociu înseamnă turbulențe pentru toată lumea.
  • Prețul internațional al petrolului influențează direct prețul benzinei și al motorinei.
  • Economia dintre țările democratice este strânsă și interconectată.

Turbulențele de securitate din Orientul Mijlociu ridică probleme și la nivel economic. Aproape o treime din țițeiul produs este extras din zona Orientului Mijlociu. Prețul internațional al petrolului influențează direct prețul benzinei și al motorinei, care, la rândul lor, afectează costul de transport și, implicit, pe
cel al produselor.

Turbulențele în zona Orientului Mijlociu înseamnă turbulențe pentru toată lumea. Dincolo de chestiunea aceasta cu petrolul, Orientul Mijlociu produce cam 1/3 din petrolul mondial și bineînțeles influențează decisiv prețul petrolului, al benzinei și al motorinei.

Dincolo de acest aspect, este și faptul că este o zonă destul de tranzitată. Ieri au fost informații conform cărora Egiptul și-a închis spațiul aerian. Dacă s-ar închide de exemplu zona Egiptului, care este oricum Canalul Suez, un punct dintre cele mai importante conexiuni între Asia și Europa, ar însemna panică în economia europeană.

Recomandări

CINE-I „DI VINĂ”?
UE DĂ 9 MIL € PT. CHIRURGIA CU HOLOGRAME
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
CAMPUS „MADE IN CHINA”
TU CE CONDUCI AZI?
XENOTRANSPALNTUL E NOUA ARMĂ A MEDICINII

De asemenea pe noi ne poate afecta prin contagiune, deși noi avem relații economice bilaterale cu Israelul cam de 500 de milioane de dolari. Nu este o un schimb comercial foarte intens între noi și Israel, dar Israelul are un schimb comercial foarte intens cu America 50 de miliarde. 100 de miliarde de dolari sunt exporturile totale ale României, deci ei au schimburi comerciale importante. Dacă America este afectată, America este principalul partener comercial al Uniunii Europene, al zonei Euro, iar zona Euro este principalul partener comercial al României. Economia în acest moment, mai ales economia dintre țările democratice este strânsă și interconectată.

Citește și