• Elon Musk a numit-o oficial pe Linda Yaccarino în funcția de CEO al Twitter.
  • ,,Sunt încântat să îi urez bun venit Lindei Yaccarino în calitate de nou CEO al Twitter!” , a scris Musk vineri pe Twitter.
  • Plecarea lui Yaccarino a părut să ia prin surprindere NBCUniversal.

Elon Musk a numit-o pe Linda Yaccarino, fostă șefă de publicitate la NBCUniversal, în funcția de director executiv al Twitter, anunță BBC.

,,Sunt încântat să îi urez bun venit Lindei Yaccarino în calitate de nou CEO al Twitter! @LindaYacc se va concentra în primul rând pe operațiunile de afaceri, în timp ce eu mă voi concentra pe designul produselor și noile tehnologii. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu Linda pentru a transforma această platformă.” , a scris Musk vineri pe Twitter.

Yaccarino urmează să preia conducerea executivă a rețelei sociale în aproximativ șase săptămâni, conform publicației britanice.

Confirmarea numirii lui Yaccarino vine după ce NBC Universal a anunțat că ea se va retrage de la companie „imediat”. Ea a fost angajată la NBC Universal timp de 12 ani.

Cu o zi înainte, Elon Musk anunțase că a „găsit” un nou șef pentru Twitter, însă nu a precizat identitatea persoanei care urma să ocupe funcția de CEO.

Miliardarul se afla sub presiune de mai multă vreme să găsească pe cineva care să-l înlocuiască la Twitter, în condițiile în care i s-a cerut să-și reorienteze concentrarea spre gestionarea celorlalte companii ale sale – Tesla și SpaceX.

Totuși, Musk a spus că va rămâne „implicat” în procesul de decizie de la Twitter, ca președinte executiv și CTO (chief technology officer).

Musk vrea să eficientizeze din nou modelul publicitar al Twitter

Yaccarino a fost manager pentru 2.000 de oameni la NBC Universal și a fost implicată în procesul de lansare a serviciului de streaming al companiei.

Ea s-a alăturat companiei în 2011, după 15 ani la Turner Entertainment și i se atribuie meritul de a fi digitalizat operațiunile publicitare ale rețelei.

Acesta ar putea fi cel mai important motiv pentru care Musk a decis să o coopteze pentru conducerea Twitter – rețeaua socială se confruntă cu probleme de finanțare, iar modelul său publicitar a fost afectat puternic, în contextul deciziilor haotice luate de miliardar.

Multe companii cu nume răsunător au renunțat la a-și mai face reclamă pe Twitter în săptămânile de după preluarea conducerii de către Musk, îngrijorate de felul în care s-ar reflecta deciziile miliardarului asupra produselor lor.

„Dacă Twitter își dorește să-și eficientizeze operațiunile de monetizare, atunci trebuie să înceapă cu publicitatea, iar Linda este persoana ideală să ducă asta la bun sfârșit.

Este genul de persoană de care are nevoie Elon Musk” , spune Claire Atkinson, jurnalistă la Business Insider, citată de BBC. Ea a urmărit cariera lui Yaccarino vreme de două decenii.

La o conferință de luna trecută, acolo unde Yaccarino i-a luat un interviu lui Musk, ea i-a amintit miliardarului de provocările cu care se va confrunta în încercarea de a câștiga încrederea industriei.

„Oamenii din această sală sunt drumul dumneavoastră rapid spre profitabilitate. Dar sunt destui sceptici aici. Sunt oameni care nu pot să separe, cărora le e greu să separe omul de opiniile sale și de microfonul pe care îl deține” , i-a spus ea lui Musk.

Plecarea bruscă a lui Yaccarino pare să fi luat NBC Universal prin surprindere, în condițiile în care compania anunțase media că ea pregătește organizarea unei conferințe viitoare.

Citește și

YouTuberul care a prăbușit un avion pentru a obține vizualizări. Trevor Jacob pledează vinovat

Elon Musk anunță că a găsit un nou CEO pentru Twitter. „Ea va prelua funcţia în circa 6 săptămâni”

Astronomii au descoperit cea mai mare explozie cosmică observată vreodată. Evenimentul rar a avut loc la opt miliarde de ani lumină distanță