Exporturile de ceasuri elvețiene ating un nivel record datorită cererii din SUA și Qatar

Ferrari Press Agency Pirelli 1 Ref 14285 07/10/2022 See Ferrari text Pictures must credit: Roger Dubuis A watch celebrating the 150th anniversary of Italian tyre company Pirelli has a bezel that can be changed just like a tyre,And a quick release strap means it can be swopped in the time it takes for an average Formula One pit stop – three seconds.The timepiece by Swiss maker Roger Dubuis is the Excalibur Spider Pirelli Monotourbillon.The watch is in white and comes with three kits that allow owners to change the colours of the bezel, crown and strap pattern.The highlight choices are red, gold or silver which are the official hues of Pirelli’s landmark birthday.The straps echo the form of the distinctive pattern on the Cinturato line of Pirelli tyres on the inside of the strap which also features the Pirelli motto: “Power is nothing without control.” A quick-release system means the strap can be changed out in three seconds.Inspired by motor sport, the piece also displays a power reserve indicator at 9 o’clock reminiscent of a car fuel gauge. OPS:The Roger Dubuis Excalibur Spider Pirelli Monotourbillon. The strap, bezel and crown can be changed to one of three Pirelli anniversary colour highlights -- gold, silver and red thanks to three kits which come with the timepiece. Picture supplied by Ferrari

Exporturile de ceasuri elveţiene au atins în noiembrie un nivel ridicat record, majorarea cererii în SUA şi Qatar compensând declinul din China, scrie Bloomberg.

Datele statistice publicate de Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie arată că exporturile de ceasuri au crescut cu 10,9% în noiembrie, la nivelul record lunar de 2,4 miliarde franci elveţieni (2,6 miliarde de dolari).

În primele 11 luni din acest an, exporturile au totalizat 22,9 miliarde franci elveţieni, un avans de 11,9% faţă de perioada similară din 2021, şi în grafic pentru a atinge cel mai bun an înregistrat vreodată de acest sector.

Cele mai căutate în noiembrie au fost ceasurile cu preţuri mai mari de 3.000 de franci elveţieni, cu o creştere de 15,7%, în timp ce livrările de ceasuri cu preţuri sub 200 de franci elveţieni au urcat cu 155,6%, deşi exporturile de ceasuri cu preţuri între 200 şi 500 de franci elveţieni au scăzut cu 30%.

Retailerii din Qatar şi-au majorat stocurile de ceasuri scumpe înaintea Cupei Mondiale la fotbal, exporturile înregistrând o expansiune de 112% în noiembrie, la 36 milioane de franci elveţieni, faţă de perioada similară din 2021.

Cererea pentru ceasuri de lux a înregistrat o creştere fără precedent, din ce în ce mai mulţi consumatori bogaţi, în special americani, descoperind în timpul pandemiei brandurile elveţiene, de la Rolex şi Omega la Patek Philippe.

Exporturile în SUA au urcat cu 33% în noiembrie, faţă de perioada similară din 2021, în timp ce importurile Chinei de ceasuri elveţiene au scăzut cu 11,5%, în contextul restricţiilor impuse de autorităţile de la Beijing, în urma cazurilor de Covid.

Anul trecut, Statele Unite au depăşit China, devenind principala piaţă pentru ceasurile elveţiene.

Exit mobile version