• Porsche colaborează cu grupul austriac Frauscher Shipyard pentru a dezvolta o ambarcațiune sport electrică exclusivistă.
  • Echipată cu tehnologia de propulsie a viitorului Porsche Macan electric, ambarcațiunea va avea o lungime de 8,67 metri și se bazează pe modelul Frauscher 858 Phantom Air.
  • Livrarea primelor 25 de exemplare va începe în 2024.

După ce a eșuat în încercarea de a se alătura Formulei 1, Porsche AG se lansează în domeniul bărcilor.
Constructorul auto german a anunțat pe 23 iunie că va dezvolta o ambarcațiune electrică de viteză împreună cu constructorul naval austriac Frauscher, scrie Bloomberg.

Programat pentru livrare în 2024, Frauscher x Porsche 850 Fantom Air este un vas de croazieră de zi de 8,7 metri bazat pe Frauscher 858 Fantom Air. Studio F.A. Porsche va proiecta standul de cârmă și va echipa finisajele interioare, inclusiv scaunele și tapițeria, în timp ce ambarcațiunea va împărtăși tehnologia de propulsie cu viitorul Porsche Macan electric. Aceasta va fi construită în șantierul Frauscher Shipyard din Ohlsdorf, Austria.

Porsche intră în sfera maritimă

Nava nu este prima incursiune a Porsche în domeniul nautic. În 2008, Porsche Design, studioul și brandul fondat de Ferdinand Alexander Porsche în 1972, a lansat Porsche Fearless 28, o ambarcațiune de viteză făcută să semene cu supercarul Porsche Carrera GT. Aceasta era propulsată de același motor V-10 folosit la Dodge Viper. (Studioul de design a devenit o filială a Porsche AG în 2003 și a fost redenumit oficial Studio F.A. Porsche în 2015). Cea mai profitabilă marcă a grupului Volkswagen a promovat și o barcă de 6,7 metri, fabricată de Seven Seas Yachts, numită Hermes Speedster, care a fost realizată pentru a evoca mașina de epocă Porsche 356. În prezent, compania investighează alte aplicații pentru sistemul său de propulsie în alte dimensiuni de ambarcațiuni.

Recomandări

MACRON: EUROPA POATE MURI
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ
PROGNOZA METEO DE PAȘTE
TU DE CE TE BUCURI
MESAJUL PREOTULUI NECULA DE PAȘTE
CE FILME VEZI DE PAȘTE

Mărcile de automobile, de la Aston Martin și Bugatti la Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz și Maserati, au colaborat și ele la ambarcațiuni oceanice. Henrik Fisker, care a dezvoltat Fisker Karma EV, a proiectat un superyacht de 37 de milioane de dolari cu Benetti în 2016. Anul trecut, Lamborghini a creat un iaht de 3,5 milioane de dolari cu Technomar. Aceste parteneriate s-au axat în mare parte pe combinarea esteticii și a brandingului.

Porsche face o barcă electrică

Porsche promite ceva diferit: o ambarcațiune care folosește tehnologia electrică concepută pentru vehiculele de stradă. Porsche Fantom Air, care este limitat la 25 de exemplare, utilizează aceeași platformă electrică – pe care Porsche o numește Premium Platform Electric (PPE) – ca și Macan EV care va ajunge la dealeri în 2024; aceasta include o baterie litiu-ion cu o capacitate totală de aproximativ 100 de kilowați-oră, un motor electric și alte componente electronice de putere aferente legate de tehnologia de 800 de volți. Macan este cel mai popular vehicul al Porsche North America, vândut anul trecut în 23.688 de unități, adică 33% din totalul vânzărilor.

Ambarcațiunea va putea găzdui nouă persoane, care se pot bucura de o platformă de înot, un șezlong, un sistem audio premium și un frigider în timp ce se află la bord. La fel ca și în cazul viitorului Macan EV, proprietarii modelului Frauscher x Porsche 850 Fantom Air îl pot încărca la stații de încărcare rapidă DC sau prin încărcare AC.

Porsche a refuzat să precizeze detalii privind performanțele, inclusiv autonomia de croazieră și durata de încărcare, mai scrie Bloomberg. Puterea maximă și viteza maximă sunt, de asemenea, semne de întrebare, deoarece majoritatea bărcilor electrice din prezent sunt relativ grele și potrivite doar pentru croaziere ocazionale.

Cu toate acestea, este o piață profitabilă pentru ambarcațiunile electrice care imită ,,Tesla”. Arc One, anunțat în 2022, se mândrește cu o baterie de 220 kWh, de aproape trei ori mai mare decât capacitatea unui Tesla Model Y. Aceasta poate funcționa între trei și cinci ore cu o singură încărcare. O companie numită X Shore AB strânge fonduri pentru a produce o ambarcațiune cu zero emisii nete până în 2030.

Ambarcațiunile electrice de lux de mare putere sunt mai rare: un Electric Cigarette de 11 metri din 2013 a folosit 12 motoare electrice Mercedes-AMG pentru a obține 2 251 de cai putere și un cuplu de 2 213 livre-picior. Acela a fost un concept unic. Prin comparație, originalul 858 Fantom Air se mândrește cu 430 cv (423 de cai putere) la motorul său V-8 și o viteză de croazieră care se apropie de 45 de noduri.

Un purtător de cuvânt al Porsche spune că barca constructorului auto va costa probabil în jur de 600.000 de euro (655.000 de dolari). Frauscher 858 Fantom Air pe care se bazează începe de la 250.000 de dolari nou și costă în jur de 300.000 de dolari pe piața second-hand. Mai multe informații și imagini vor fi disponibile în septembrie, potrivit purtătorului de cuvânt. În timp ce Porsche acceptă comenzi, barca nu s-a vândut încă.

Citește și

FOTO. Primele imagini cu Saturn și inelele sale făcute de Telescopul Spațial James Webb

Ce urmează pentru grupul Wagner. Vladimir Putin le-a oferit mercenarilor trei opțiuni

Începe Turul Franței. Securitatea competiției ar putea fi pusă în pericol de violențele care au izbucnit în toată țara