• Guvernul aprobă proiectul de 700 de milioane lei pentru modernizarea drumurilor și a pasajelor din Portul Constanța.
  • Ministerul Transporturilor menționează și o aplicație pentru accesul camioanelor în Port (cu programarea accesului), sistem de supraveghere video și cântărire în mișcare.
  • Investiția pentru modernizarea infrastructurii rutiere se va face în paralel cu proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare.

Guvernul a aprobat Masterplanul infrastructurii rutiere și de acces a Portului Constanța, o investiție de 700 milioane lei. Urmează lansarea în licitație a contractului pentru proiectare și execuție cu o durată de 36 de luni. Proiectul include digitalizarea accesului rutier în port, managementul parcării și cântăririi camioanelor.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime poate lansa în licitație contractul pentru proiectare și execuție cu o durată de 36 luni (8 luni etapa de proiectare și 28 de luni pentru lucrări).

„Este un bun start. Orice investiție în infrastructura portuară în momentul de față este binevenită. Este adevărat. Nu este suficientă pentru nevoile actuale și viitoare, dar este un prim pas după 20 de ani. Chiar dacă implementarea acestui proiect de infrastructură se va realiza în 2-3 ani și poate că nevoile în momentul de față sunt altele, este foarte important că demarăm aceste proiecte de infrastructură”, a explicat Cristina Suliman, Director General al Barter Port Operator, la Aleph News.

Recomandări

PRESIUNEA CREȘTE ASUPRA LUI BIDEN
ÎI IA HARRIS LOCUL LUI BIDEN?
PE CINE FACE DE RÂS ȘOȘOACĂ?
RUSIA ÎL CONDAMNĂ PE GERSHKOVICH
UNDE FUGI DE CANICULĂ ÎN WEEKEND?
ZBORURI AFECTATE DE PANA DE LA MICROSOFT

Investiția pentru modernizarea infrastructurii rutiere se va face în paralel cu proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare de peste 4 miliarde lei și licitație lansată pentru prima etapă.

„Din punct de vedere al infrastructurii, cred că era necesară pentru că traficul de cereale după 2010 a crescut foarte mult nu numai datorită situației din Ucraina. E adevărat că toată lumea se așteaptă să existe o fluidizare și o decongestionare, să nu se mai formeze acele cozi interminabile pe autostradă, dar sunt mai mulți factori care trebuie să contribuie la această fluidizare a traficului”, a spus Cristina Suliman, Director General al Barter Port Operator, la Aleph News.

Ministerul Transporturilor menționează și o aplicație pentru accesul camioanelor în Port (cu programarea accesului), sistem de supraveghere video și cântărire în mișcare:

Sisteme inteligente de transport

  • Sistem dinamic de informare a participanților la trafic
  • Sistem de supraveghere video a traficului rutier și pietonal
  • Sistem pentru identificarea și interpretarea condițiilor atmosferice
  • Sistem pentru cântărirea în mișcare și clasificarea vehiculelor
  • Sistem de tele-comunicații
  • Sistemul de iluminat stradal – cu telegestiune
  • Centrul de comandă și control
  • Sistem de management al parcării
  • Aplicație pentru gestionarea accesului în Portul Constanța”

Citește și: