- Bărbații frecventează mall-urile mai des decât femeile.
- Tot bărbații sunt cei care cheltuie mai mult în centrele comerciale.
- Românii scot din buzunar, în medie, 300 lei în timpul unei zile petrecute într-un centru comercial.
Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de aproximativ două ore. 7 din 10 români merg la mall de câteva ori pe săptămână, conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research. Dintre aceștia, trei sunt femei și patru bărbați. Dacă bărbații sunt cei care vin mai des la mall, femeile sunt cele care petrec mai mult timp într-o sesiune. În cele din urmă, s-a dovedit că bărbații sunt mai cheltuitori decât femeile, lăsând cu 10% mai mulți bani în centrele comerciale decât femeile.
Cel mai des, românii aleg centrele comerciale pentru cumpărături (55%). În topul preferințelor urmează socializarea la o cafea (29%), servirea mesei în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinema(4%) și plata utilităților și sport (2%). Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă sau pentru bărbați și cosmetice sau parfumuri.
„În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viață al consumatorilor, succesul acestora pe piața românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în orașe, iar aglomerația din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumparaturi, dorința de a socializa și de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit și nivel de educație întrucât aceste destinații oferă un mediu atractiv și adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoțional cât și rațional”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Pentru o vizită în mall, românii dau 300 de lei
Pentru o vizită în mall, românii dau 300 de lei. Dacă te întrebi ce îi face să meargă la mall mai des, atunci afli că femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături, iar bărbații, deși cheltuie mai mult, își planifică vizitele în scop practic și mai puțin pentru cumpărături.
Experimentul scoate în evidență tendința consumatorilor care cumpără mai ales din magazine online, dar care merg totuși în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra. Dintre aceștia, se remarcă mai ales Generația Z.
Studiul a strâns răspunsurile a 826 de persoane cu vârste cuprinse între 14 și 60 de ani, cu educație preponderent medie și superioară și venituri variate, aflați în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași.
Citește și:
- E. Jean Carroll depune o nouă plângere împotriva lui Trump. Fosta jurnalistă solicită despăgubiri de 10 milioane de dolari
- Jamie Foxx nu și-a revenit în urma unei boli nespecificate. Actorul se află într-un centru de recuperare
- Elon Musk susține că este „optimist în mod patologic”. Warren Buffett: „Îi place să viseze măreț. Este dedicat rezolvării imposibilului”