• Prețul mașinii este așteptat să fie anunțat la 28 martie.
  • Xiaomi are 59 de magazine în 29 de orașe din întreaga țară pentru a prelua comenzi.
  • Lansarea Xiaomi Automobile vine în contextul în care războiul prețurilor pe piața chineză a vehiculelor electrice s-a intensificat.

Gigantul tehnologic chinez Xiaomi a declarat că va începe luna aceasta livrările primului său vehicul electric (EV) – prima sa incursiune în industria auto competitivă, scrie BBC.

Prețul mașinii este așteptat să fie anunțat la 28 martie. Cel de-al cincilea producător de smartphone-uri din China spune că are 59 de magazine în 29 de orașe din întreaga țară pentru a prelua comenzi.

Acest lucru are loc în contextul în care războiul prețurilor se intensifică între firme precum BYD și Tesla în China, cea mai mare piață auto din lume.

Recomandări

CANDIDATURA LUI PIEDONE, CONTESTATĂ
PARTIDELE PRO-RUSE CONTRA MAIA
HALEP NU MERGE LA MADRID
RUUD ÎȘI IA REVANȘA CU TSITSIPAS
MELANIA, EȘTI CU TRUMP?
BECKHAM ÎL DĂ ÎN JUDECATĂ PE WAHLBERGHL

La prezentarea modelului Speed Ultra 7 (SU7) anul trecut, directorul executiv al Xiaomi, Lei Jun, a declarat că firma își propune să devină unul dintre primii cinci producători de automobile din lume.

Gigantul smartphone-urilor a declarat că va investi 10 miliarde de dolari (7,8 miliarde de lire sterline) în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani. Lei a declarat că SU7 este o tehnologie de „super motor electric” care este capabilă să accelereze mai repede decât unele EV-uri Tesla și Porsche.

Xiaomi speră, de asemenea, că sistemul de operare comun al mașinii cu telefoanele și alte dispozitive ale sale va atrage clienții existenți.

Este unul dintre puținii potențiali noi participanți pe piața mașinilor electrice din China care au obținut aprobarea autorităților, în timp ce oficialii încearcă să limiteze valul de noi jucători.

SU7 va fi fabricat de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group, la o uzină din Beijing care poate produce până la 200.000 de vehicule pe an. Lansarea Xiaomi Automobile vine în contextul în care războiul prețurilor pe piața chineză a vehiculelor electrice s-a intensificat.

Citește și