Cel mai bogat om din China este proprietarul unei firme de apă îmbuteliată. La începutul carierei a vândut ciuperci

Sursă foto: Profimedia
  • După ce averea sa a crescut la 58,7 miliarde de dolari, fondatorul companiei Nongfu Spring îl depășește pe Jack Ma, directorul companiei Alibaba, potrivit Financial Times.
  • Zhong este acum pe locul 17 în lista celor mai bogați oameni din lume.
  • Averea omului de afaceri chinez s-a triplat în urma creșterii cu peste 80% a acțiunilor firmei, la începutul acestei lunii, la bursa din Hong Kong

Proprietarul celui mai mare producător de apă îmbuteliată din China l-a depășit pe Jack Ma, fondatorul Alibaba, devenind cel mai bogat om din China, după ce o creștere a prețului acțiunilor companiei sale. Averea sa a crescut la aproape 60 de miliarde de dolari.

Valoarea netă a afacerilor lui Zhong Shanshan, președintele companiei Nongfu Spring, cu sediul în Hangzhou, a ajuns la 58,7 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Bloomberg.  Zhou devine astfel mai bogat decât Ma, a cărui avere a scăzut la 56,7 miliarde de dolari după ce acțiunile grupului de comerț electronic Alibaba au scăzut miercuri cu 0,9% în New York.

Zhong, care la începutul carierei sale s-a ocupat cu cultivarea de ciuperci și vânzarea de medicamente pentru disfuncție erectilă, este acum pe locul 17 în lista celor mai bogați oameni din lume.

Averea omului de afaceri chinez s-a triplat în urma includerii companiei sale la bursa din Hong Kong la începutul acestei luni, unde acțiunile firmei, la care Zhong are o participație de patru cincimi, au crescut cu peste 80 %.

Zhong, care este numit în cercurile de afaceri chineze „lupul singuratic”, deține și compania Wantai Biological Pharmacy Enterprise Co, un producător de vaccinuri împotriva hepatitei și de truse de testare pentru Covid-19, prețul acțiunilor acesteia crescând de mai mult de 14 ori de când au fost listate la bursa din Shanghai, în luna aprilie.

Analiștii spun că saltul acceleart al averii lui Zhong se datorează parțial entuziasmului investitorilor față de industria de consum a țării. Sectorul acesta este un important motor de creștere în a doua cea mai mare economie din lume.

„Investitorii acordă acțiunilor companiilor din sectorul de consum chinez, precum Nongfu Spring, o evaluare foarte înaltă, pe care nu am văzut-o în trecut”, a declarat Larry Hu, economist la Macquarie Group.

Nongfu Spring tranzacționează la un raport preț-câștig mai mare de 70, comparativ cu aproximativ 30, cât este acest raport pentru băuturi la nivel mondial, așa cum este cazul companiei Coca-Cola.

Interesul investitorilor în Nongfu Spring poate dispărea însă dacă vânzările companiei nu își revin brusc după un declin provocat de pandemie în prima jumătate a anului, avertizează Hu.