• România are lipsuri majore  în susținerea educației pentru mediu și dezvoltare durabilă
  • Ciohodaru: „În învățământul românesc, educația pentru mediu nu este suficient abordată
  • Grădinaru: „Românii nu prea au o educație în ce înseamnă protejarea mediului

România e din nou la coada clasamentului european la capitolul edicației pentru mediu.

Sistemul de învățământ românesc este dezechilibrat când vine vorba de educația pentru mediu și dezvoltare durabilă.

Anul trecut a fost adoptată o strategie națională în acest sens. Se pare că lipsesc acțiunile care să susțină obiectivele declarate, spune un raport european.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

„Ar trebui să ne dăm seama foarte ușor uitându-ne pe stradă sau în locurile publice cum arată coșurile de gunoi. Vedem gumă de mestecat și ambalaj de pateu la coșul pentru sticlă.

Asta arată că românii nu prea au o educație în această priviță, ce înseamnă mediu, ce înseamnă protejarea mediului, dezvoltarea sustenabilă și așa mai departe. Desigur, lucrurile ăstea trebuie explicate încă din școală. Adultul când este deja format trebuie să știe lucrurile astea încă din copilărie”, a spus Doru Grădinaru, profesor, la Aleph News.

Ce țări au inclus deja în sistemul de învățământ Educația pentru Mediu?

Profesorii nu beneficiază de standarde profesionale sau competențe în ceea ce privește educația pentru mediu. Printre țările care au adus educația de mediu în școli se numră  Franța, Suedia și Estonia
De exemplu, în școlile din Suedia există un curs de reciclare pentru clasele IV-VI, arată raportul realizat de Eurydice.

„Este absolut necesară o asemenea educație deoarece copiii, elevii trebuie să fie de mici învățați să respecte mediul și să trăiască în armonie, în acod cu mediul și aceste competențe pot fi formate și dezvoltate pe parcursul perioadei de școlarizare începând chiar de la educația timpurie.

Cred că în această situație am ajuns pentru că nu avem un program coerent de educație pentru mediu, curriculum național nu prevede asemenea materii, într-adevăr, există câteva opționale pentru nivelul primar și gimnazial, dar la liceu mai puțin și o măsură luată a fost acest program național Săptămâna Verde , măsură foarte bună de altfel, dar nefiind desfășurate activități corelate pe parcursul unui an școlar, o săptămână este insuficientă pentru a atinge aceste ținte”, a declarat Magda Ciohodaru, profesor, la Aleph News.

Citește și