- Inițiativa ministrului Educației de a modifica structura anului școlar stârnește nemulțumiri.
- „Așa, doar să schimbăm denumirea la nivel de structură, fără să schimbăm paradigma, fără să venim cu niște modificări, nu aduce la absolut nimic bun”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
- Andreea Ionescu, președintele grupului civic „Părinții cer schimbare” spune că elevii sunt deja extenuați de schimbările bruște din ultimii doi ani.
Inițiativa ministrului Sorin Cîmpeanu de a modifica structura anului viitor școlar în trimestre stârnește nemulțumiri. Motivul? Elevii ar avea mai multe evaluări.
Așa că federațiile de părinți îi cer ministrului să renunțe la idee. Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți spune că nu știe pe ce se fundamente se bazează Ministerul Educației. Săptămâna viitoare urmează să discute cu Sorin Cîmpeanu despre acest aspect.
Iulian Cristache, președinte Federația Națională a Asociațiilor de Părinți: „Vom pune o întrebare la ceea ce-și dorește ministrul cu așa-zisa trecere de la semestre la trimestre. Așa, doar să schimbăm denumirea la nivel de structură, fără să schimbăm paradigma, fără să venim cu niște modificări, nu aduce la absolut nimic bun.”
Președintele grupului civic „Părinții cer schimbare”, Andreea Ionescu, este de părere că introducerea trimestrelor ar duce la și mai multe evaluări pentru elevi, deja extenuați de schimbările bruște din ultimii doi ani.
Andreea Ionescu, președinte „Părinții cer schimbare”: „Au foarte multe ore pe zi. Au un program foarte încărcat. 3 teze de dat, plus 30 de note în plus, ca să evaluăm ce? Când mai avem timp să predăm în două luni de zile, cât ține ultimul trimestru.”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu mai multe propuneri pentru anul școlar 2022-2023. Printre acestea se regăsesc reintroducerea vacanței din februarie, o vacanță pentru toți elevii în luna octombrie și „3 secțiuni” care să înlocuiască actualele semestre.