• În educație, mizezi pe îndreptarea deficiențelor sau pe valorificarea talentelor?
  • Unii consideră că e nevoie să consolidăm punctele tari ale copilului pentru a crea excelență.
  • Unii susțin că e util să investim timpul și resursele acolo unde copilul are deficiențe.

În călătoria educațională a copiilor, apare întrebarea crucială: ne concentrăm pe corectarea deficiențelor sau să valorificăm talentele existente? Acest dilema amplifică dezbaterea dintre a sprijini dezvoltarea în direcția în care excelăm deja și a investi timpul și resursele în domeniile care necesită îmbunătățiri.

În timp ce unii susțin ce e necesar să consolidăm punctele tari pentru a crea excelență, alții afirmă că soluția rezidă în abordarea în mod holistic, care echilibrează atât consolidarea cât și dezvoltarea.

„Evoluția uneori se confundă cu ideea de sprijin informațional, sprijin informațional pe care noi îl gestionăm în câmp deschis, către cei care au nevoie, respectiv, atât timp cât eu știu că-i dau fiului meu să citească un număr finit de cărți cu o anumită direcție despre care ulterior vorbim, eu știu că o anumită structură informațională va face parte din el, chit că el în primă fază îmi spune „nu mă interesează”, „nu-mi pasă”, „nu vreau”, spune Radu Leca, psiholog.

Recomandări

MACRON: EUROPA POATE MURI
XI MERGE LA PARIS
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
SWIFT REVINE PE PRIMUL LOC
MADONNA CÂNTĂ ÎN RIO DE JANEIRO
LANDO NORRIS CÂȘTIGĂ CURSA DE LA MIAMI

„Evoluția unui student, de exemplu, poate avea o dublă ramificație, aceea a structurii academice impuse și a unei iluzii”.

„Aici vorbim de o dezvoltare în câmp deschis. Pe cine, cum, când, dezvoltăm și ce sprijinim. Noi, ca adulți care reprezentăm autoritatea supremă în viața copiilor noștri, indiferent de vârstă, trebuie să înțelegem următorul lucru extrem de clar: Evoluția se bazează pe sprijin 100% acordat, fără a se cere ceva anume”.

Citește și: