• Un elev a primit punctaje diferite la un subiect grilă de la cei doi corectori.
  • Platforma informatică a făcut media celor două punctaje.
  • În prezent, sistemul informatic – platforma de corectare digitalizată a lucrărilor elevilor – a permis ca profesorii să înregistreze note diferite la orice tip de subiect.

Platforma digitală prin care au fost corectate lucrările de la simularea Evaluării Naționale stârnește controverse. Sistemul a permis înregistrarea de punctaje diferite acordate de doi profesori la subiectele grilă și a făcut o medie cu o diferență acceptată a notelor de cel mult 1 punct. Concret, un elev a primit punctaje diferite la un subiect grilă de la cei doi corectori, iar platforma a făcut media punctajelor.

„Platforma este testată generalizat. Odată cu simularea asta se pot face reglaje în interiorul platformei. Nu este neapărat platforma de vină, ci ar trebui făcute niște precizări clare din partea ministerului, din partea factorilor de decizie, un lucru pe care nu l-au prevăzut. Cred că lucrurile se pot rezolva natural printr-un algoritm. Bine că le descoperim din timp”, a explicat Cătălin Ciupală, profesor de matematică, la Aleph News.

În prezent, sistemul informatic – platforma de corectare digitalizată a lucrărilor elevilor – a permis ca profesorii să înregistreze note diferite la orice tip de subiect, indiferent dacă el e grilă sau deschis – condiția fiind doar ca diferența totală între cele două punctaje acordate de profesorii evaluatori să fie mai mică de 1 punct.

Recomandări

A MURIT ROBERTO CAVALLI
CE ÎȚI DĂ DE GOL INFIDELITATEA?
„RĂZBOIUL STELELOR”
CRESC TENSIUNILE îN ORIENTUL MIJLOCIU
GUVERNUL ADOPTĂ STRATEGIA NAȚIONALĂ DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
10 IDEI PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNT

Citește și