• Proiectul „România Educată” a fost aprobat de către Guvern printr-un memorandum.
  • Silviu Morcan: „Proiectul în sine este unul valoros și ambițios”.
  • Ecaterina Andronescu: „Învățământul românesc, mai ales post-pandemie, a devenit extrem de polarizat”.

După cinci ani de amânări, proiectul „România Educată” a fost aprobat oficial de către Guvern, printr-un memorandum. Totuși reformele promise sunt privite cu mult scepticism. Silviu Morcan este secretar executiv la Consiliul Național al Elevilor și spune că initiațiva necesită o abordare mai serioasă din partea autorităților.

„Proiectul în sine este unul valoros și ambițios. Are niște deziterate normale și de bun simț, spre care trebuie să tindem ca orice stat european. Dacă rămânem la stadiul de hârti și promisiuni și rapoarte învelite frumos într-o descriere undeva pe Facebook, atunci vom stagna”, susține Silviu Morcan.

Chiar și cu toate aceste reforme promise de Guvern, fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, nu mai crede în schimbarea învățământului din România.

Recomandări

CÂT DE MULT DĂUNEAZĂ PLASTICUL?
COREEA DE NORD LANSEAZĂ RACHETE HIPERSONICE
CE ECHIPE MERG ÎN OPTIMI LA EURO?
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CAZUL LUI GERSHKOVICH
MACRON A DIVIZAT ȚARA
ANCHETA LUI PERRY AJUNGE LA FINAL

„Învățământul românesc, mai ales post-pandemie, a devenit extrem de polarizat. Ar trebui să urmeze o perioadă în care pregătirea este remedială. Să încercăm cât de cât să micșorăm aceste diferențe dintre școala din mediu urban și școala din mediu rural”, a spus Ecaterina Andronescu.

Cu toți sperăm să avem o „Românie Educată” cât mai curând, însă profesorul universitar Radu Gologan, privește situația actuală cu realism.

„Cred că nu este cazul să ne facem speranțe foarte mari. Cred că mai degeaba noi, populația, ar trebui sa înțelegem care sunt speranțele învățământului românesc. Programul este eterogen, deci are foarte multe chestiuni punctuale, care nu știm cum se vor rezolva, chestiuni generale, care sunt foarte bune, dar vagi”, a spus Radu Gologan.