- Pentru copiii care se vor găsi în luna septembrie 2023 în grupa mare a grădiniței: cadrul didactic care asigură educația preșcolarilor trebuie să întocmească un raport de evaluare a competențelor cognitive emoționale și sociale ale copilului.
- Rezultatele elevilor se exprimă, după caz, în învățământul primar prin calificative anuale unice, pe arii curriculare, cu excepția clasei pregătitoare, unde nu se acorda calificative.
- Portofoliul educațional va cuprinde rezultatele înscrise în catalogul electronic, recomandări de profil și evaluări, diplome si certificate și alte înscrisuri dobândite în diferite contexte in procesul de învățare.
Sorin Cîmpeanu a prezentat, marţi, la sedul ministerului, proiectele de lege ale educaţiei naţionale din cadrul proiectului România Educată. Acesta afirmă că aceste legi nu realizează o cosmetizare a sistemului de educaţie ci sunt cu adevărat o reformă a sistemului de educaţie şi că este cea mai largă consultare publică realizată vreodată pe tema educaţiei.
„Parlamentul European a validat în luna noiembrie această reformă, repet, elaborarea și adoptarea pachetul legislativ pentru implementarea proiectului România Educată. Astăzi, 12 iulie, la un an de la prezentarea raportului final a proiectului România educată, Ministerul Educației a transpus în texte de lege toate principiile din Proiectul Romania Educată. Avem două proiecte unul pentru învățământul universitar și unul pentru învățământul preuniversitar. Acestea au fost elaborate prin consultarea tuturor direcțiilor de specialitate”, a spus ministrul Educației.
„Ministerul Educației este cel care își asumă cele două proiecte de lege care începând cu ziua de mâine, 13 iulie, vor fi lansate în consultare publică pentru o perioadă de 35 de zile până pe data de 17 august, perioadă în care așteptăm opinii din partea tuturor celor interesați. Am beneficiat de consultare cu Comisia Europeană și cu OECD, iar cele cinci principii de bază din domeniul educației ale OECD se regăsesc în aceste legi. Practic, beneficiem de o sinergie între interesul, importanța implementării celor două legi și interesul aderării României la OECD, deoarece principiile de bază sunt: Unu – asigurarea calității și eficacității programelor de educație și formare și îmbunătățirea rezultatelor învățării”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.
„Al doilea principiu este promovarea egalității în ceea ce privește oportunitățile educaționale, asigurând accesul și succesul la educație de calitate pentru toți. Al treilea principiu este colectarea și utilizarea informațiilor pentru dezvoltarea competențelor. Al patrulea principiu este utilizarea instrumentelor de finanțare și a stimulentelor pentru a orienta și încuraja investițiile în dezvoltarea competențelor. Al cincilea și ultimul principiu este implicarea părților interesate în proiectarea și implementarea de politici”, a mai menționat Sorin Cîmpeanu.