- 84% dintre copiii născuți după 2010 discută subiecte apărute pe platformele media cel puțin o dată pe săptămână, arată un nou studiu.
- Unul din șase se teme de schimbările climatice care îi pot afecta viața pe viitor.
- Luminița Bălășoiu: Informația pe care copiii o primesc trebuie verificată
Generația Alpha e la curent cu știrile. 84% dintre copiii născuți după 2010 discută subiecte apărute pe platformele media cel puțin o dată pe săptămână, arată un nou studiu. Totodată, aproape jumătate dintre aceștia caută mai multe informații despre o știre, iar unul din șase se teme de schimbările climatice care îi pot afecta viața pe viitor.
Luminița Bălășoiu, director al școlii „Ana Lugojana”, spune că adolescenții și copiii din ce în ce mai atrași să urmărească știrile. „Încă de la vârste mult prea mici, aș spune eu, devin atrași de senzaționalul de la știri.
Luminița Bălășoiu: „Ce este îngrijorător, din punctul meu de vedere, este că cei mici, până la vârste de 10-11 ani, nu reușesc să facă diferența între fantezie și realitate și este foarte ușor pentru aceștia să transforme o situație prezentată la știri într-o situație care li s-ar putea întâmpla și lor și atunci să intre într-o zonă în care să fie foarte afectați de ceea ce se întâmplă în societate, fără să își dea seama că de fapt acestea sunt situații excepționale”.
„Nu putem să le interzicem copiilor să consume media și să vadă știri și divertisment sau filme, însă informația pe care copiii o primesc trebuie verificată”, spune Luminița Bălășoiu.
Citește și
- Ungaria blochează ajutorul UE pentru Ucraina, în valoare de 50 de miliarde de euro. Viktor Orban: „Ucraina nu e pregătită”
- Cumperi mai mult fără să-ți dai seama: Ce truc psihologic aplică mall-urile ca să te țină în febra cumpărăturilor
- FOTO. Mark Zuckerberg ar fi construit un buncăr subteran în Hawaii. Cât îl costă și cum va arăta complexul „rezistent la explozii”