• Elevii din Michigan se întorc din vacanță de iarnă fără telefoane la școală.
  • Anglia, Finlanda și Franța au adoptat și ele aceste reguli, iar Olanda urmează să adopte și ea.
  • Susținătorii acestei măsuri aduc în discuție beneficii pt. sănătatea emoțională a elevilor.

Telefoanele mobile vor fi interzise în școlile din anumite state din SUA. UNESCO a cerut deja, în urmă cu câteva luni, ca smartphone-urile să dispară din unitățile de învățământ. Iar SUA implementează din această lună măsura guvernamentală în acest sens.

Politica „no phone” se extinde și în Europa

Sute de școli au dat în judecată companiile de social media, acuzându-le că dăunează sănătății mintale a copiilor. Implementarea interdicțiilor pentru a interzice telefoanele în școli și la ore, la nivel global devine o temă presantă.

Școlile din Flint, Michigan, deja au implementat-o, subliniind preocupările legate de siguranță și efectele negative asupra performanțelor academice. State precum Anglia, Finlanda și Franța au adoptat și ele astfel de reguli, iar Olanda se pregătește să introducă o interdicție similară.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Varietatea în aplicarea acestor reguli este notabilă, cu unele școli permisive în ceea ce privește accesul la dispozitive, în timp ce altele impun restricții severe, interzicând telefoanele mobile pe tot parcursul zilei școlare.

Cu sau fără…distrageri?

Dezbaterile legate de interdicții au stârnit opinii mixte printre tweens, adolescenți și părinți. Susținătorii acestei măsuri aduc în discuție beneficiile pentru realizările academice și sănătatea emoțională a elevilor, argumentând că reducerea distragerilor și a intimidării contribuie la îmbunătățirea climatului școlar. Cu toate acestea, criticii consideră că interdicțiile sunt impracticabile și nedrepte, afectând în special elevii din comunitățile defavorizate.

În ciuda evoluției tehnologiei și a dependenței tot mai mari de dispozitive, există întrebări esențiale privind echilibrul necesar în gestionarea utilizării telefoanelor mobile în mediul școlar.

Citește și