• UBB din Cluj este pe primul loc în topul universităților românești.
  • Clasamentul este alcătuit pe baza criteriilor internaționale.
  • Testele PISA ne-au arătat că suntem pe penultimul loc în Europa.

Într-un clasament recent al performanței academice în învățământul superior, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca se menține pe prima poziție, continuând să fie recunoscută drept lider în domeniul educației superioare din România.

Pe următoarele poziții, la egalitate, se află Universitatea București, Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila și Universitatea Politehnica din București. Clasamentul este construit pe baza celor mai importante clasamente internaționale la care participă instituțiile de învățământ superior din țară.

Cu toate acestea, succesul la nivel universitar nu întrece îngrijorările privind performanța la ciclul primar, mai ales după rezultatele dezamăgitoare ale testelor PISA, care plasează România pe penultimul loc în Europa. În încercarea de a aduce îmbunătățiri sistemului educațional primar, profesorul Dacian Dolean a condus un experiment în care 400 de elevi de clasa a III-a din 40 de școli rurale au fost implicați.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Experimentul a implicat împărțirea elevilor în două grupuri, dintre care unul a continuat să participe la orele clasice, predat de profesorul de la clasă, în timp ce celălalt a fost implicat într-un program multidisciplinar, predat de un alt profesor decât cel de la clasă. Rezultatele au fost semnificative, evidențiind nu doar îmbunătățiri ale vocabularului, ci și dezvoltarea competențelor de scriere la elevii implicați în programul multidisciplinar.

Profesorul Dacian Dolean, specialist în Psihologie Educațională și Dezvoltarea Limbajului Timpuriu, a condus acest proiect de cercetare timp de un an, având în vedere rezultatele slabe ale testelor PISA. Îmbunătățirea performanței elevilor din comunitățile rurale a fost evidentă, subliniind importanța unor abordări educaționale inovatoare.

Acest experiment a evidențiat că dezvoltarea limbajului oral are un impact semnificativ asupra limbajului scris și că o astfel de abordare poate duce la îmbunătățiri semnificative în rezultatele la examenele naționale, în special la proba de scriere.

În contextul acestor evoluții, Ministerul Educației anunță lansarea unei platforme de evaluare online a elevilor la examenele naționale, un proiect în valoare de 78 milioane de euro. Această platformă va fi pilotată în școli începând cu 2024 și se așteaptă să fie complet funcțională în anul școlar 2025-2026, reprezentând o inițiativă semnificativă pentru modernizarea evaluărilor educaționale în România.

Citește și