- Willis și-a anunțat retragerea din actorie în martie.
- El a fost diagnosticat cu afazie, o tulburare care afectează vorbirea.
- Un deepfake al lui Bruce Willis a fost folosit pentru a crea o reclamă pentru Megafon
Agentul lui Bruce Willis a negat informațiile potrivit cărora starul de cinema ar fi vândut drepturile asupra chipului său. Săptămâna trecută, s-a raportat că Willis, în prima afacere de acest gen, și-a vândut fața unei companii de deepfake numită Deepcake.
Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al actorului a declarat pentru BBC că acesta nu a avut „niciun parteneriat sau acord” cu această companie. Un reprezentant al Deepcake a declarat că doar Willis avea drepturile asupra chipului său.
Willis și-a anunțat retragerea din actorie în martie, după ce a fost diagnosticat cu afazie, o tulburare care afectează vorbirea. Deepfakes utilizează inteligența artificială (AI) și tehnologia de învățare automată pentru a crea videoclipuri realiste – adesea cu celebrități sau politicieni. Pentru actorii care nu mai pot juca, tehnologia are potențialul de a schimba jocul.
La 27 septembrie, Daily Mail a relatat că a fost încheiat un acord între Willis și Deepcake. „Bruce Willis, de două ori câștigător al premiului Emmy, poate apărea în continuare în filme după ce și-a vândut drepturile de imagine către Deepcake”, se arată în articol.
Povestea a fost preluată de The Telegraph și de o serie de alte instituții media. „Actorul a devenit prima vedetă de la Hollywood care și-a vândut drepturile pentru a permite crearea unui geamăn digital al său pentru a fi folosit pe ecran”, a precizat Telegraph.
Dar se pare că nu este cazul. Ceea ce este adevărat este că un deepfake al lui Bruce Willis a fost folosit pentru a crea o reclamă pentru Megafon, o companie de telecomunicații din Rusia, anul trecut.
Tehnologia folosită în reclamă a fost creată de Deepcake, care se descrie ca fiind o companie de inteligență artificială specializată în deepfakes. Deepcake a declarat pentru BBC că a lucrat îndeaproape cu echipa lui Bruce la realizarea spotului publicitar.